Almera najpopularniejsza z Nissanów na polskim rynku
Nissan Poland odnotowuje dobre wyniki sprzedaży na polskim rynku motoryzacyjnym pomimo obserwowanej od początku br. spadkowej tendencji sprzedaży aut. Jest to między innymi zasługa nowych, technologicznie zaawansowanych modeli o nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądzie. Od jesieni 1999 r. na polskim rynku zadebiutowały: reprezentujący klasę D Nissan Primera, rodzinny Nissan Almera, terenowe Terrano II i Patrol GR, luksusowa Maxima QX i zmodernizowana Micra.
Najpopularniejszym w Polsce modelem Nissana jest stworzona w Europie Almera. Auto jest dostępne w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Ma niezwykle wyrazisty, dynamiczny, a zarazem harmonijny kształt. Nowe nadwozie gwarantuje bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Nowa Almera jest dłuższa o 64 mm, szersza o 16 mm i wyższa o 55 mm od swojej poprzedniczki. Model ten wyróżnia się w swojej klasie wzorcowymi własnościami jezdnymi, dynamiką i bezpieczeństwem. Ma doskonałe zawieszenie, charakteryzuje się niskim poziomem hałasu i najmniejszą w klasie średnicą zawracania - 10,4 m. O bezpieczeństwo pasażerów dba m.in. zaawansowany system wspomagania hamowania - Brake Assist, system elektronicznego rozdziału sił hamowania - Electronic Brake Force Distribution (EBD) i układ przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu - ABS Bosch 5.3. Silniki użyte do napędu nowej Almery - pojemności 1,5 i 1,8 l - należą do najnowocześniejszych w tej klasie. Cechują się wysoką mocą i ekonomiką eksploatacji, spełniając przy tym najbardziej
rygorystyczne normy określające stopień czystości spalin.(jag)