Trwa ładowanie...
dguhuml

Akcja #GermanDeathCamps w nowej odsłonie. Specjalny billboard ruszy pod siedzibę ZDF

Billboard z hasłem "Death Camps Were Nazi German" ruszy w najbliższych dniach do Niemiec, Belgii i Holandii. Zatrzyma się m.in. przed siedzibą niemieckiej telewizji ZDF. To spontaniczna akcja internautów, którzy jak twierdzą: "chcą zamanifestować swoje niezadowolenie z fałszowania prawdy historycznej".
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Projekt mobilnego billboardu akcji "German Death Camps", który ruszy m.in. pod siedzibę ZDF
Projekt mobilnego billboardu akcji "German Death Camps", który ruszy m.in. pod siedzibę ZDF (germandeathcamps.org)
dguhuml

Najprawdopodobniej pierwszego lutego ruszy niecodzienna akcja informacyjna, do przeprowadzenia której zostanie użyty podświetlany mobilny billboard, informujący o niemieckim rodowodzie obozów koncentracyjnych. To odpowiedź internautów na ich zdaniem skandaliczne zachowanie stacji ZDF, która po przegranym procesie z więźniem Auschwitz Karolem Tenderą, nie wywiązała się z wyroku nakazującego przeproszenie za użycie zwrotu o "polskich obozach śmierci".

- Mobilny, podświetlany billboard wielkości 3x6m wyruszy za kilka dni z Wrocławia do Wiesbaden - pod siedzibę ZDF-u, a następnie do Bonn, Brukseli i Londynu - możemy przeczytać na profilu facebookowym "German Death Camps".

Jest to kontynuacja projektu informacyjnego, który narodził się w połowie 2015 roku na portalu Wykop. - To był moment prawdziwej plagi w używaniu zwrotu o „polskich obozach śmierci” w zagranicznych mediach, dlatego postanowiliśmy działać. Za techniczną stronę organizacji zabrała się Fundacja Tradycji Miast i Wsi, powstała strona germandeathcamps.org, zebraliśmy w zbiórce publicznej 20 tys. zł, po czym rozpisaliśmy konkurs na plakat. Zwycięski projekt z rampą wjazdową do Auschwitz ucharakteryzowaną na Adolfa Hitlera został użyty w setkach plakatów rozklejonych po całej Polsce, w Krakowie natomiast umieściliśmy go na billboardach przy drogach wjazdowych do miasta przez Światowymi Dniami Młodzieży - mówi w rozmowie z WP organizator całego przedsięwzięcia, Michał Wlazło.

dguhuml

Jak dodaje, pomimo nakładu pracy, akcja nie przyniosła spodziewanych rezultatów i trzeba było czekać na moment, w którym kwestia nieprawidłowego użycia terminu "polskie obozy śmierci", wróci do zainteresowania mediów. - Taka okazja nadarzyła się po procesie z telewizją ZDF. Zabieramy się za nową odsłonę kampanii informacyjnej, którą kierujemy do zachodnich mediów. Z mobilnym i podświetlanym billboardem ruszymy do Niemiec pod siedzibę telewizji ZDF, która mieści się pod Frankfurtem. Podróż potrwa osiem godzin, później Bohn, Bruksela i Londyn. Samochód z billboardem przejedzie ponad 3,5 tys. km. Zdajemy sobie sprawę z kwestii bezpieczeństwa, szukamy dużego kontaktu z mediami, może ktoś się z nami zabierze, aby nic złego się nie stało i sprawa była odpowiednio nagłośniona - tłumaczy Wlazło.

Jak zapewniają w rozmowie z WP organizatorzy, nie chcą oni nikogo prowokować, nie będą rozdawać podczas przejazdu ulotek, jedynie w spokoju zatrzymają się w kilku kluczowych miejscach, eksponując mobilny billboard. - Oczekujemy, że akcja zostanie zauważona w niemieckich mediach, mamy kontakt z lokalną Polonią. Z problemem „polskich obozów” trzeba walczyć u źródła - komentuje organizator przedsięwzięcia.

dguhuml

Podziel się opinią

Share

dguhuml

dguhuml
Więcej tematów