PolitykaAkcja #GermanDeathCamps w nowej odsłonie. Specjalny billboard ruszy pod siedzibę ZDF

Akcja #GermanDeathCamps w nowej odsłonie. Specjalny billboard ruszy pod siedzibę ZDF

Billboard z hasłem "Death Camps Were Nazi German" ruszy w najbliższych dniach do Niemiec, Belgii i Holandii. Zatrzyma się m.in. przed siedzibą niemieckiej telewizji ZDF. To spontaniczna akcja internautów, którzy jak twierdzą: "chcą zamanifestować swoje niezadowolenie z fałszowania prawdy historycznej".

Akcja #GermanDeathCamps w nowej odsłonie. Specjalny billboard ruszy pod siedzibę ZDF
Źródło zdjęć: © germandeathcamps.org

Najprawdopodobniej pierwszego lutego ruszy niecodzienna akcja informacyjna, do przeprowadzenia której zostanie użyty podświetlany mobilny billboard, informujący o niemieckim rodowodzie obozów koncentracyjnych. To odpowiedź internautów na ich zdaniem skandaliczne zachowanie stacji ZDF, która po przegranym procesie z więźniem Auschwitz Karolem Tenderą, nie wywiązała się z wyroku nakazującego przeproszenie za użycie zwrotu o "polskich obozach śmierci".

- Mobilny, podświetlany billboard wielkości 3x6m wyruszy za kilka dni z Wrocławia do Wiesbaden - pod siedzibę ZDF-u, a następnie do Bonn, Brukseli i Londynu - możemy przeczytać na profilu facebookowym "German Death Camps".

Jest to kontynuacja projektu informacyjnego, który narodził się w połowie 2015 roku na portalu Wykop. - To był moment prawdziwej plagi w używaniu zwrotu o „polskich obozach śmierci” w zagranicznych mediach, dlatego postanowiliśmy działać. Za techniczną stronę organizacji zabrała się Fundacja Tradycji Miast i Wsi, powstała strona germandeathcamps.org, zebraliśmy w zbiórce publicznej 20 tys. zł, po czym rozpisaliśmy konkurs na plakat. Zwycięski projekt z rampą wjazdową do Auschwitz ucharakteryzowaną na Adolfa Hitlera został użyty w setkach plakatów rozklejonych po całej Polsce, w Krakowie natomiast umieściliśmy go na billboardach przy drogach wjazdowych do miasta przez Światowymi Dniami Młodzieży - mówi w rozmowie z WP organizator całego przedsięwzięcia, Michał Wlazło.

Jak dodaje, pomimo nakładu pracy, akcja nie przyniosła spodziewanych rezultatów i trzeba było czekać na moment, w którym kwestia nieprawidłowego użycia terminu "polskie obozy śmierci", wróci do zainteresowania mediów. - Taka okazja nadarzyła się po procesie z telewizją ZDF. Zabieramy się za nową odsłonę kampanii informacyjnej, którą kierujemy do zachodnich mediów. Z mobilnym i podświetlanym billboardem ruszymy do Niemiec pod siedzibę telewizji ZDF, która mieści się pod Frankfurtem. Podróż potrwa osiem godzin, później Bohn, Bruksela i Londyn. Samochód z billboardem przejedzie ponad 3,5 tys. km. Zdajemy sobie sprawę z kwestii bezpieczeństwa, szukamy dużego kontaktu z mediami, może ktoś się z nami zabierze, aby nic złego się nie stało i sprawa była odpowiednio nagłośniona - tłumaczy Wlazło.

Jak zapewniają w rozmowie z WP organizatorzy, nie chcą oni nikogo prowokować, nie będą rozdawać podczas przejazdu ulotek, jedynie w spokoju zatrzymają się w kilku kluczowych miejscach, eksponując mobilny billboard. - Oczekujemy, że akcja zostanie zauważona w niemieckich mediach, mamy kontakt z lokalną Polonią. Z problemem „polskich obozów” trzeba walczyć u źródła - komentuje organizator przedsięwzięcia.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (333)