Agencja marketingowa – przepis na sukces
Z roku na rok agencje marketingowe cieszą się coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego, tradycyjne formy reklamy nie wystarczają już bowiem do promocji marki. Agencje oferują swym klientom nowoczesne i skuteczne metody zwiększania zysku. Na czym polega tajemnica ich sukcesu?
24.10.2016 | aktual.: 19.05.2017 12:58
Agencja marketingowa jest rodzajem przedsiębiorstwa oferującego szeroko pojęte usługi reklamowe dla biznesu. Jeżeli przyjmiemy, że marketing ma na celu zaspokajanie potrzeb i generowanie zysku za pomocą odpowiedniej strategii, wówczas agencja będzie podmiotem, który taką strategię tworzy.
Czym zajmuje się agencja marketingowa?
Jej zadaniem nie jest tworzenie nowych produktów czy usług, lecz pokierowanie już istniejącymi w taki sposób, aby wygenerować jak największy zysk. Wśród usług oferowanych przez tego typu podmiot znaleźć można między innymi:
- tworzenie stron i sklepów internetowych (niekiedy nawet całych portali);
- zakładanie i utrzymywanie kont oraz prowadzenie kampanii reklamowych;
-wykonywanie grafiki i elementów multimedialnych;
- dbanie o wizualną identyfikację firmy, np. tworzenie lub poprawianie jej logo, produkowanie wizytówek, gadżetów, ulotek;
-organizowanie konkursów, loterii, akcji promocyjnych;
-przeprowadzanie analiz rynku;
-wypełnianie treścią stron (praca copywritera);
-pozycjonowanie;
-reklama AdWords.
Zakres działań agencji dynamicznie się poszerza, dostosowując się do nowych rozwiązań marketingowych.
Styl pracy
Dobrze funkcjonująca agencja to przede wszystkim ludzie – zespół doświadczonych i zgranych ekspertów, którzy podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, traktując go z szacunkiem i zrozumieniem. Tego typu podmiot działa bowiem w oparciu o szczerą komunikację i zaufanie. Współpraca rozpoczyna się od poznania potrzeb, oczekiwań i obaw klienta. Dopiero później zespół opracowuje odpowiednią strategię marketingową. Odważne myślenie i dynamiczne działanie pracowników przekłada się na realne szanse realizacji nawet najbardziej wymagających zleceń. Jak podkreśla William Holeksa z agencji INTERNETUM: „Skuteczna agencja marketingowa to mieszanka energii, pasji, profesjonalizmu i kreatywności. Połączenie tych składników gwarantuje realizację najlepszych kampanii, a co za tym idzie – zwiększenie zysku klienta oraz popularności marki. Dla agencji nie ma rzeczy niemożliwych. Doceniają to osoby, które polecają jej usługi swoim znajomym i wspólnikom”.
Współpraca z profesjonalną agencją powinna być zatem oparta na wzajemnym szacunku i sympatii, której zwieńczeniem jest sukces przedsiębiorcy – dobrze prosperujący biznes.
Nowe trendy w marketingu
Marketing stanowi jedną z branż, które rozwijają się bardzo dynamicznie. Co chwilę powstają nowe metody, rozwiązania czy sposoby promocji produktów i usług. Zadaniem pracowników agencji jest śledzenie tych tendencji oraz – co ważniejsze – wdrażanie ich w życie. Do najważniejszych trendów na rok 2016 – według Content Marketing Institute – należą m.in. aplikacje (na telefon, TV i inne urządzenia), marketing interaktywny (blogi, video marketing czy infografiki) oraz media społecznościowe (źródło: https://www.entrepreneur.com/article/254620).
Jednym z najszybciej rozwijających się kierunków rozwoju marketingu interaktywnego są serwisy mikrovideo, przeznaczone do publikowania krótkich filmików. I nie chodzi tu tylko o popularnego Snapchata, lecz również inne serwisy, takie jak np. Periscope czy Vine. Także Instagram wprowadził możliwość publikowania krótkich nagrań video. Jednak co sprawia, że mikrofilmy cieszą się taką popularnością? Po pierwsze, przyjemnie się je ogląda. Po drugie, są bardzo zabawne i poprawiają nastrój. A po trzecie, nie wymagają dużej ilości czasu. Zgodnie z raportem opublikowanym przez agencję HubSpot w 2015 roku, 5 proc. odbiorców przestaje oglądać filmiki po minucie, a aż 60 proc. traci zainteresowanie nimi po 2 minutach (http://blog.hubspot.com/marketing/video-marketing-statistics). Im krótszy jest więc filmik, tym lepiej.
Video marketing to także błyskawicznie rozwijająca się technologia video 360, o czym świadczy coraz większa popularność zestawów przeznaczonych do oglądania różnego rodzaju filmów (np. Cardboard). Video 360 skutecznie skupia uwagę odbiorcy, wciągając go w wirtualną opowieść, a znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, poczynając od gier, sportu i motoryzacji, poprzez edukację, a na nieruchomościach kończąc. Jest obecne nie tylko na YouTube, niedawno wprowadził je również Facebook.
Video marketing jest przyszłością w zakresie promowania produktów i usług. Wszystkie jego techniki pozwalają na komunikowanie się odbiorców z firmami i budowanie relacji opartych na wiarygodności i zaufaniu. Kto kręci filmy na temat swojej działalności? Czyni to 96 proc. organizacji B2B oraz 87 proc. marketerów online. Co więcej, aż 90 proc. badanych twierdzi, że filmy pomagają im w podejmowaniu decyzji o zakupie towaru lub usługi, a 92 proc. dzieli się nimi z innymi użytkownikami (źródło: http://blog.hubspot.com/marketing/video-marketing-statistics).
Prowadzenie agencji marketingowej jest wielkim wyzwaniem i niezwykłą przygodą. Mało który biznes pozwala bowiem na tak elastyczne podejście do klienta i wdrażanie coraz to nowych rozwiązań i narzędzi. Aby agencja działała sprawnie, trzeba jednak pamiętać o śledzeniu najnowszych trendów, wypracowaniu skutecznej i przyjaznej klientowi filozofii pracy oraz uzbrojeniu się w cierpliwość.
artykuł sponsorowany