"Sprzedawane są po 0,99 zł". W sieci krążą zdjęcia półek z Lidla
Najpopularniejsze dyskonty w Polsce od kilku tygodni prześcigają się w walce o klientów. Wypuszczają coraz to nowe reklamy i organizują kolejne promocje. Niektóre z nich zakrawają o absurd.
Lidl i Biedronka od kilku tygodni zaostrzyły działania marketingowe w walce o klientów. W ubiegłym roku Lidl przekonywał Polaków, że okazał się tańszy od Biedronki, powołując się na badania "Faktu". Później Biedronka zaczęła rozsyłać swoim klientom oferty porównawcze, powołując się na ceny u konkurenta.
Tym razem Lidl, postanowił zawalczyć po raz kolejny o miano najtańszego sklepu w badaniach "Faktu". W mediach społecznościowych Paweł Jachowski zwrócił uwagę na cenę płatków owsianych.
"W Lidlu płatki owsiane 500 g (uwzględniane w Koszyku Faktu) sprzedawane są po 0,99 zł. Takie same płatki w opakowaniu 1 kg kosztują 5,79 zł" - pisze zastępca redaktora naczelnego "Wiadomości Handlowych". "Kolejny, absurdalny przykład ustalania cen w taki sposób, by wypaść lepiej w rankingach" - ocenia dziennikarz. Do wpisu dołączył zdjęcie sklepowych półek.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Wielka wojna cenowa. Znamy zdanie Polaków
Rywalizacja między Biedronką a Lidlem to nie nowość, jednak ostatnie miesiące to prawdziwa wojna. Obie sieci przechwalają się miejscami na czele rankingów cenowych. A który sklep za najtańszy uważają klienci? Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przeprowadził na początku marca sondaż, aby się tego dowiedzieć. Zadał badanym dwa pytania.
Pierwsze brzmiało: "który z tych sklepów uważa Pan/i za ogólnie najtańszy?". Respondenci mieli do wyboru 18 różnych sieci handlowych lub opcję "trudno powiedzieć".
47,6 proc. respondentów uznaje Biedronkę za najtańszy sklep. Lidl, który znalazł się na drugim miejscu, został wybrany przez 16,7 proc. badanych.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Dziwna oferta Lidla. Kupisz więcej, srogo przepłacisz