90% marketerów z USA stawia na nowe media
Dziewięciu na dziesięciu amerykańskich marketerów przeznaczy część swoich budżetów reklamowych na reklamę w tzw. nowych mediach, jak gry komputerowe czy wirtualne światy typu Second Life.
12% ankietowanych stwierdziło, że aż 40% swoich budżetów przeznaczy na eksperymentalną i innowacyjną reklamę w mediach innych niż tradycjne. Średnie wydatki na reklamę w "nowych mediach" będą stanowić 15% budżetów reklamowych.
Największych zmian, by zainteresować reklamodawców, wymagają zdaniem ankietowanych : prasa ( 51% głosów ), sieci telewizyjne ( 34,5% ) oraz radio ( 33,8% ).
Za największą niespodziankę mijającego roku, marketerzy uznali olbrzymi wzrost zainteresowania wirtualnym światem Second Life, wzrost popularności YouTube oraz popularyzację serwisów WWW zbierających informacje z kilku źródeł, czyli tzw. mashupów. Najmniejsze zdziwienie ankietowanych wzbudziła coraz większa popularność audycji telewizyjnych dostępna w internecie. W ten sposób w USA można ( legalnie ) oglądać np. serial Lost.
American Advertising Federation przeprowadziło ankietę wśród 1000 marketerów.
Więcej: AAF - http://www.aaf.org/news/press20070206_01.html ( witryna w języku angielskim )