Trwa ładowanie...
d3wx8sm
ARC Rynek i Opinia
22-08-2008 08:00

84% dziennikarzy finansowych ma nieoficjalne wiadomości od banków

Aż 84 proc. dziennikarzy finansowych uzyskuje wiadomości od
przedstawicieli banków w czasie nieoficjalnych spotkań - wynika z
ankiety przeprowadzonej przez ARC Rynek i Opinia. Nadal jednak
najpopularniejszym sposobem otrzymania informacji jest kontakt z
biurem prasowym lub działem PR placówki finansowej.

d3wx8sm
d3wx8sm

Dziennikarze finansowi pozostają z bankami w stałym kontakcie - tylko co dwudziesty redaktor tej specjalności kontaktował się z firmami ekonomicznymi nie częściej niż raz w miesiącu. 92 proc. dziennikarzy deklaruje, że wiadomości uzyskuje z biur prasowych i działów PR banków, a 86 proc. czerpie informacje z internetu. Jednak aż 84 proc. redaktorów ekonomicznych przyznało, że wiele dowiaduje się w czasie nieoficjalnych rozmów i własnych wywiadów. Popularność tego sposobu uzyskiwania informacji od instytucji i firm finansowych wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat o ponad 25 proc.

W oficjalnych kontaktach z przedstawicielami banków dziennikarze najbardziej cenią konkretne i szczere informacje zaprezentowane w interesujący sposób. Z kolei najmniej pożądane są nierzeczowe i niepełne odpowiedzi, ukrywanie chwilowej niekompetencji i nieciekawa forma informacji nadsyłanych do redakcji. 54 proc. dziennikarzy ekonomicznych przyznaje, że najtrudniej zdobyć wyniki finansowe, prognozy i dane statystyczne (zwłaszcza te dotyczące bankowości dla klientów indywidualnych). Jednak ogólnie w ciągu ostatnich lat wzrósł poziom zadowolenia ludzi mediów z kontaktów z bankami - deklaruje je 76 proc. dziennikarzy, czyli o 12 proc. więcej niż w 2006 roku.

Redaktorzy finansowi najczęściej poruszają w mediach temat bankowości skierowanej do klientów indywidualnych (88 proc. wskazań), kart płatniczych (86 proc. deklaracji) oraz kredytów i kont bankowych (po 80 proc. wskazań). Za to najrzadziej przedstawiane są działania marketingowe banków oraz ich strategie sprzedażowe i controlling.

Badanie opinii dziennikarzy na temat banków zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w czerwcu i lipcu bieżącego roku w grupie 50 redaktorów agencji informacyjnych, dzienników ogólnopolskich, czasopism o tematyce finansowej oraz magazynów opiniotwórczych, jak również portali internetowych o tematyce ekonomicznej oraz dziennikarzy związanych z telewizją i radiem. Ankieta została zrealizowana jakościową metodą wywiadów standaryzowanych dotyczących wszystkich banków funkcjonujących na rynku.

d3wx8sm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3wx8sm
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj