Polska46. MTK: kampania promocji czytelnictwa

46. MTK: kampania promocji czytelnictwa

(inf. własna)

16.05.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Obraz

"Najpiękniejsze strony świata" to hasło związane z ogłoszoną w środę na 46. Międzynarodowych Targach Ksiązki w Warszawie kampanią promocji czytelnictwa i bibliotek. Przekazanie pieniędzy na zakup książek do bibliotek oraz kreowanie mody na czytanie to główne cele działań Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wielu organizacji pozarządowych. Jest to reakcja na to, że coraz mniej Polaków czyta i kupuje książki i gazety, a także coraz rzadziej odwiedza biblioteki.

Celem kampanii jest: upowszechnianie dostępu do literatury i czasopism, głównie poprzez aktywizację bibliotek, które są miejscem gdzie bez wydawania pieniędzy można przeczytać interesujące książki oraz kreowanie mody na czytanie, zwłaszcza w małych ośrodkach i wśród młodzieży.

Aby osiągnąć wymienione wyżej cele MKiDN zaprosiło do współpracy ludzi kultury, samorządy, wydawców, środowiska bibliotekarzy i wydawców prasy lokalnej, a także organizacje pozarządowe działające na rzecz propagowania kultury i czytelnictwa. Aktywnym udziałowcem kampanii będą biblioteki, w których odbędzie się wiele imprez takich jak spotkania z twórcami, kiermasze książek itp.

Partnerami MKiDN w działaniach promujących czytelnictwo będą organizacje pozarządowe, fundacje, samorządowe placówki kultury znane z dotychczasowej działalności na polu kultury. Ich udział polega na prowadzeniu szeregu inicjatyw, takich jak konkursy, spotkania z twórcami, organizacja festynów czytelniczych itp.

Wśród partnerów MKiDN jest m.in. Fundacja IDEE, Fundacja "Dobro Lokalne", Wrocławski Ośrodek Kultury i Sztuki a także Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, znane z organizacji popularnych imprez pod hasłem "Bibliomania". Do celów kampanii "Najpiękniejsze strony świata" stworzona zostanie specjalna strona internetowa.(aka)

kampaniatargipromocja
Zobacz także
Komentarze (0)