4,3 miliarda dolarów na strony tworzone przez użytkowników
W ciągu najbliższych pięciu lat znacząco wzrosną wydatki reklamowe
na strony internetowe, w których tworzeniu uczestniczą sami
użytkownicy - prognozuje eMarketer.
09.07.2007 08:00
Serwisy, w których tworzeniu uczestniczą sami użytkownicy, przykładowo YouTube, MySpace i Photobucket, to tzw. user-generated contend (uGC).
Firma eMarketer przewiduje, że wydatki reklamowe na tego typu strony zanotują w latach 2007-2011 wzrost aż o 330 procent: z 1 do 4,3 miliarda dolarów. Będą one wtedy stanowić 7 procent całego rynku reklamy online.
Według eMarketera wzrost ma nastąpić również w przypadku liczby aktywnych użytkowników tego typu serwisów. W 2011 roku będzie 95 milionów internautów tworzących własne treści na stronach UGC, w porównaniu do 64 milionów w roku ubiegłym.