Znane firmy wypowiadają wojnę chińskim podróbkom
Znane światowe firmy wszczęły kroki prawne,
których celem są chińscy producenci zalewający rynek "markowymi"
podróbkami.
Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Calvin Klein, Adidas i Puma znalazły się w gronie 21 znanych na świecie firm, które wspólnie zatrudniły amerykańską kancelarię prawniczą Baker & McKenzie, mającą zbadać na miejscu w Chinach sprawę podrabianych towarów.
Jak podała pekińska prasa, prawnicza firma, mająca swą siedzibę w Chicago, przez rok badać będzie rynek chiński, odwiedzając główne ośrodki w tym kraju. Firma podejmie kroki prawne dopiero po upływie tego czasu, jeśli okaże się, że natrafiła na podrabiane towary, opatrzone zastrzeżonymi znakami firmowymi światowych producentów.
Inspektorzy skoncentrują się na większych rynkach - w Pekinie, Szanghaju czy Kantonie; doszli bowiem do wniosku, że niemożliwością byłoby skontrolować niewielkie firmy. Jak powiedział cytowany przez pekińskie dzienniki przedstawiciel amerykańskich prawników Luo Zhenghong, kancelaria Baker & McKenzie wystąpi też do władz chińskich, by wydały nakaz zawierania przez małe firmy hurtownicze formalnych umów najmu magazynów, a także, by zmusiły owe firmy do podpisania zobowiązania, że nie będą handlować podróbkami.