Znakomity rok Publicis Groupe
Wyniki Publicis Groupe za 2005 r. - wzrost organiczny o 6,8 proc., wzrost zysku netto o 39 proc. oraz rekordowa wartość pozyskanych budżetów.
Publicis Groupe przedstawiła wyniki za 2005 r. – grupa zanotowała m.in. znaczący wzrost organiczny, wzrost zysku netto oraz rekordową w historii przemysłu reklamowego wartość pozyskanych budżetów. Wzrost organiczny Publicis Groupe wyniósł w 2005 r. 6,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2004. Zysk netto wzrósł o 39 proc. z poziomu 278 mln euro w 2004 r. do 386 mln euro w roku ubiegłym. Wartość budżetów pozyskanych przez Grupę w 2005 r. osiągnęła rekordową w całej historii światowego przemysłu reklamowego wartość 7,8 mld euro. Te dane dają Publicis Groupe pierwsze miejsce w rankingach New Business opublikowanych przez firmę inwestycyjno-konsultingową Bear Stearns. Margines operacyjny grupy wzrósł z 15,1 proc. w 2004 r. do 15,7 proc. w 2005 r. Jest to najlepszy wynik w całym światowym przemyśle. „Bardzo cieszą nas wyniki osiągnięte w 2005 r. Przekroczyły one nasze oczekiwania - zanotowaliśmy wzrost we wszystkich kluczowych kategoriach finansowych. Wśród sukcesów jakie odnieśliśmy w ubiegłym roku są
zarówno istotne osiągnięcia kreatywne jak i silny wzrost organiczny, wzrost wartości pozyskanych budżetów oraz istotna poprawa zyskowności. Wierzę, że Publicis Groupe będzie nadal rosnąć w siłę. Posiadamy przepis na zwycięską strategię i widać, że nasze sukcesy osiągnęły swój własny moment obrotowy. Wszystko to utwierdza mnie w przekonaniu, że również w 2006 r. osiągniemy satysfakcjonujące wyniki” – mówi Maurice Levy, prezes Publicis Groupe.
W 2005 r. Grupa kontynuowała strategię przejęć ukierunkowanych mającą na celu wzmocnienie jej pozycji na rynku SAMS (Specialized Agencies and Marketing Sevices). Grupa przejęła m.in. agencję Eventive, lidera w komunikacji eventowej w Austrii i Niemczech, która dołączyła do struktury Publicis Events Worldwide. Innymi agencjami, które zostały przejęte w ubiegłym roku są Solutions, lider na rynku usług marketing services w Indiach oraz PharmaConsult, lider w komunikacji zdrowotnej w Hiszpanii. Ponadto Publicis Groupe przejęła większościowy pakiet udziałów w spółce Freud Communications - wiodącej agencji Public Relations w Wielkiej Brytanii.
„Saatchi & Saatchi jest częścią Publicis Groupe i cieszymy się, że także nasza agencja ma swój udział w sukcesie globalnym holdingu. Wyniki finansowe oraz wartość nowych budżetów pozyskanych przez Grupę w 2005 r. są imponujące. Ostatnie kilkanaście miesięcy było dobre nie tylko dla Grupy Publicis, ale i dla polskiego oddziału Saatchi & Saatchi. Pozyskaliśmy wiele znaczących budżetów i postawiliśmy na dalszy dynamiczny rozwój. Działalność rozpoczęła spółka shoppermarketingowa Saatchi & Saatchi X oraz studio produkcyjne Happy Production, które wraz z działającą od 15 lat agencją stworzyły Grupę Saatchi & Saatchi.” – mówi Marek Żołędziowski, CEO Grupy Saatchi & Saatchi.