Znaczek pocztowy z własnym zdjęciem
Od 1 września każdy Japończyk będzie mógł zamówić znaczek pocztowy z własnym zdjęciem. Pomysł ma zachęcić ludzi do wysyłania tradycyjnych listów, które w dobie Internetu powoli przechodzą do lamusa.
Znaczki mają być wydawane przede wszystkim na specjalne okazje np. urodziny czy ślub. Z oferty będą mogły skorzystać również przedsiębiorstwa, np. z okazji wdrażania nowych produktów lub jubileuszu. Na znaczkach nie można będzie umieszczać obrazków, które narażałyby na szwank stosunki z innymi państwami lub naruszałyby prawa autorskie. Wprowadzenie znaczków z własnymi zdjęciami jest jednym ze sposobów zachęcenia ludzi do pisania i wysyłania tradycyjnych listów. W dobie Internetu i upowszechniającej się korespondencji elektronicznej, japońska poczta stara się o odzyskanie choć część klientów. Znaczki będą miały wartość 80 jenów (około dwóch złotych). Arkusz z 10 znaczkami będzie kosztować 1200 jenów, czyli ich cena będzie o połowę wyższa od nominału. Czas realizacji zamówienia ma wynosić około trzy tygodnie. Według japońskiej poczty podobne usługi są dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Finlandii.