Zmieniają się alkoholowe preferencje Polaków
Każdego roku Siedlczanie wydają coraz więcej na zakup alkoholu, zmieniają jednak przy tym swoje upodobania - wynika z danych przedstawionych przez tamtejszy magistrat.
03.03.2013 05:20
Choć w 2012 roku w sklepach i lokalach gastronomicznych na terenie Siedlec wydano o ponad 700 tysięcy złotych więcej na zakup alkoholu to wartość sprzedaży wódki i innych wysokoprocentowych trunków spadła o blisko 2 miliony. Wzrosła natomiast sprzedaż piwa i wina - powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej rzecznik siedleckiego urzędu miasta Paweł Mazurkiewicz.
Dodał, że w przypadku piwa wzrost wyniósł on aż 10,5 procent, w przypadku wina 9 procent. Zdaniem rozmówcy IAR może to świadczyć przede wszystkim o tym, że wzrasta kultura picia alkoholu. „Staramy się kupować alkohol, który nam smakuje, a nie po to żeby się upijać” - stwierdził Paweł Mazurkiewicz.
Dane Głównego Urzędu Statystycznego z minionych lat potwierdzają tą tendencję. W całym kraju spada spożycie napojów spirytusowych, rośnie natomiast konsumpcja piwa i wina. Również wśród mocnych alkoholi - jak pokazują badania - tradycyjna wódka zaczyna ustępować miejsca wódkom smakowym i whisky.