"Złote Spinacze ZFPR" 2005

Rozpoczęła się trzecia edycja konkursu 'Złote Spinacze' na najlepsze projekty PR, organizowanego przez Związek Firm Public Relations.

23.08.2005 08:35

Konkurs "Złote Spinacze ZFPR", organizowany przez Związek Firm Public Relations, ma na celu wyłonienie najlepszych projektów PR w poszczególnych kategoriach.

Celem inicjatywy jest podwyższanie standardów oferowanych usług PR oraz podnoszenie poziomu wiedzy specjalistów z branży. "Złote Spinacze" mają stanowić też dla nich motywację do nieustannego doskonalenia zawodowego.

Konkurs ma charakter otwarty. Jest skierowany do wszystkich uczestników polskiego rynku. Do konkursu mogą zostać zgłoszone kampanie i akcje PR zrealizowane na rynku polskim w okresie 2004/2005 przez:- działy PR i komunikacji korporacyjnej w firmach i instytucjach,- agencje PR,- organizacje pozarządowe,- organy samorządów lokalnych.

Kategorie W tegorocznej edycji konkursu nagrody zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach.Debiutuje kategoria Corporate Social Responsibility. Wykaz wszystkich kategorii oraz ich definicje umieszczone są w regulaminie. Bardziej szczegółowe opisy publikować będziemy w naszym biuletynie. W tym numerze prezentujemy dwie kategorie, w kolejnych wydaniach następne.

PR korporacyjny:Kategoria, w której zgłoszone projekty służą osiąganiu bezpośrednich celów wizerunkowych firm czy instytucji. Kategoria dość pojemna, co roku zgłaszanych jest wiele prac, nie należy jej jednak mylić z projektami społecznymi czy CSR. W zgłoszeniu należy wykazać wpływ projektu na kształtowanie czy umacnianie określonego wizerunku firmy, pamiętając przy tym o efektywnym wykorzystaniu wszystkich działań.

Kampania edukacyjna:Kategoria, do której w poprzednich dwóch edycjach nadsyłano najwięcej zgłoszeń. Zgłaszany do niej projekt jest nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego w zakresie kreowania konkretnych pozytywnych postaw lub zachowań. Działania edukacyjne muszą być realizowane przy czynnym udziale firmy lub instytucji (produktu lub usługi). Nie można do tej kategorii zgłaszać projektów, w których firmy lub instytucje angażowały się jedynie poprzez finansowy sponsoring. W przypadku kampanii edukacyjnych ważną rolę odgrywają badania pokazujące wymierną różnicę pomiędzy sytuacją początkową a efektem kampanii. Warto pamiętać, że najważniejsza jest efektywność działań, a nie ich zasięg. Równe szanse mają projekty edukacyjne realizowane w całym kraju, jak i lokalnie w małym mieście.

JurorzyZgłoszone projekty będą oceniane przez wyjątkowo liczne w tym roku, trzydziestosześcioosobowe jury - przedstawicieli organizacji biznesowych, branżowych i środowiskowych, świata biznesu, nauki i mediów.Podobnie jak w zeszłym roku konkurs będzie audytowany przez firmę KPMG, która zagwarantuje tajność głosowania i zachowanie rezultatów w tajemnicy aż do gali finałowej.

Najważniejsze daty9 września pierwszy termin zgłaszania projektów16 września drugi i ostatni termin zgłaszania projektów17 października ogłoszenie wyników pierwszego etapu - nominacje31 października nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej24 listopada 2005 gala finałowa konkursu - ogłoszenie wyników.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)