'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta
Startuje trzecia edycja organizowanego przez Związek Firm Public Relations konkursu na najlepsze projekty PR.
13.06.2005 07:44
Od 10 czerwca do 16 września działy PR i komunikacji korporacyjnej w firmach i instytucjach, agencje PR, organizacje pozarządowe, organy samorządów lokalnych mogą zgłaszać swoje projekty - kampanie i akcje PR zrealizowane na rynku polskim w okresie 2004/2005.
Celem konkursu Złote Spinacze jest budowanie pozytywnego wizerunku branży Public Relations poprzez promowanie najciekawszych i najefektywniejszych kampanii.
Konkurs ma charakter otwarty - jest skierowany do wszystkich uczestników polskiego rynku.W tegorocznej edycji nagrody zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach - debiutuje kategoria Corporate Social Responsibility: 1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.5. Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne. 6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych,
niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.7. Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.8. Event: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi. 9. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.
Nowością w regulaminie konkursowym jest możliwość przyznania przez jury specjalnego wyróżnienia.
Zgłoszone projekty będą oceniane przez wyjątkowo liczne w tym roku, trzydziestosześcioosobowe jury - przedstawicieli organizacji biznesowych, branżowych i środowiskowych, świata biznesu, nauki i mediów.
Projekty zgłoszone do konkursu będą oceniane w dwóch etapach: spośród wszystkich prac jurorzy nominują po kilka najlepszych w każdej kategorii. Następnie finaliści dostarczą dodatkową dokumentację - co ważne, w tym roku wyłącznie w wersji elektronicznej. Po zapoznaniu się z materiałami jurorzy przystąpią do głosowania w drugim etapie i wyłonią zwycięzców. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali pod koniec listopada.Podobnie jak w zeszłym roku konkurs będzie audytowany przez firmę KPMG, która zagwarantuje tajność głosowania i zachowanie rezultatów w tajemnicy aż do gali finałowej.
Złote Spinacze 2005 otrzymają mocne wsparcie promocyjne. Patronem medialnym konkursu jest Puls Biznesu. Współpracę poprzez rozpropagowanie konkursu wśród swoich członków zadeklarowały: Amerykańska Izba Handlowa (AmCham), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Instytut Marki Polskiej, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Najważniejsze daty:9 września 2005 - pierwszy termin zgłaszania projektów16 września 2005 - drugi i ostatni termin zgłaszania projektów17 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu31 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej24 listopada - gala finałowa - ogłoszenie wyników
Skład jury:
imię
nazwisko
instytucja
tytuł / stanowisko
1
Bogdan
Biniszewski
Compress (ZFPR)
prezes zarządu
2
Rafał
Czechowski
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
prezes zarządu
3
Barbara
Czerniawska
ITBC Communication (ZFPR)
dyr. ds. obsługi klienta
4
Dorota
Dąbrowska
American Chamber of Commerce
Executive Director
5
Eliza
Durka
Warsaw Business Journal
redaktor naczelna
6
Tomasz
Englert
ITI Corporation sp. z o.o.
dyrektor marketingu
7
Katarzyna
Gontarczyk
Starwood Hotels
dyrektor PR
8
Anna
Karaszewska
PKPP Lewiatan
zastępca dyrektora generalnego
9
Marcin
Kaszuba
PAIZ
wiceprezes
10
Krystyna
Kaszuba
Instytut Dziennikarstwa UW
wykładowca
11
Grzegorz
Kiszluk
Brief
redaktor naczelny
12
Krzyszof
Kłapa
McDonalds
dyrektor ds. korporacyjnych
13
Grażyna
Kopińska
Fundacja im. Stefana Batorego
dyrektor Programu przeciw Korupcji
14
Paweł
Łukasiak
Akademia Rozwoju Filantropii
prezes zarządu
15
Małgorzata
Mejer
Procter & Gamble
dyrektor PR
16
Paweł
Moskalewicz
Puls Biznesu
zastępca redaktora naczelnego
17
Norbert
Ofmański
OnBoard (ZFPR)
prezes zarządu
18
Mirella
Panek
Amnesty International
rzeczniczka prasowa
19
Jacek
Piątkowski
Media i Marketing
redaktor naczelny
20
Mariusz
Pleban
Multi Communications (ZFPR)
dyrektor zarządzający
21
Kinga
Podraza
Piar.pl
redaktor naczelna
22
Dorota
Ponińska
Heinz Polska
PR Manager
23
Jacek
Prześlakowski
Instytut Marki Polskiej
dyrektor Biura Akademii Marki
24
Wojciech
Romański
Businessman Magazine
redaktor naczelny
25
Joanna
Solska
tygodnik Polityka, Polityka Spółdzielnia Pracy
wiceprezes zarządu
26
Ryszard
Solski
Sigma (ZFPR)
dyrektor generalny
27
Dorota
Strosznajder
Henkel
dyrektor ds. komunikacji
28
Maciej
Szczechura
Eurobank
wiceprezes
29
Oksana
Świerczyńska
Forum Odpowiedzialnego Biznesu
dyrektor programowy
30
Paweł
Trochimiuk
Partner of Promotion (ZFPR)
prezes zarządu
31
Stefan
Truszczyński
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich
sekretarz generalny
32
Dariusz
Tworzydło
WSIiZ Rzeszów
kierownik Zakładu Public Relations
33
Grzegorz
Ziemniak
Impress Art. PR&Lobbying (ZFPR)
dyrektor zarządzający
34
Anna
Zimecka
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych
szef PR
35
Dorota
Zmarzlak
Twenty Four Seven PR (ZFPR)
prezes zarządu
36
Aldona
Zygmunt
GlaxoSmithKline
dyrektor PR