Złote Euro Effie dla Leo Burnett Warszawa
Leo Burnett Warszawa zdobyła dwie złote nagrody na najważniejszym w Europie konkursie efektywności reklamy - Euro Effie 2006.
29.09.2006 | aktual.: 29.09.2006 07:24
Jury konkursu uznało kampanię „Discreet Boy”/ P&G za najlepszą w kategorii FMCG/Toiletries&Beauty oraz Small Budget, przyznając Leo Burnett Warszawa dwa złote Euro Effie.
Celem kampanii prowadzonej w okresie kwiecień-grudzień 2005 było wprowadzenie nowego wariantu wkładek higienicznych Discreet Tanga, jak również wzmocnienie świadomości marki Discreet.
Nagroda jest sukcesem współpracy agencji Leo Burnett i koncernu P&G. W oparciu o liczne badania konsumenckie opracowano strategię komunikacji, która pozwoliła na dotarcie do młodych konsumentek z wyróżniającym, opartym na prawdziwym, wciągającym insighcie przekazem reklamowym.
Zmiana sposobu komunikacji tej kategorii produktów z konsumentkami, oraz przełamanie naturalnych barier towarzyszących promocji intymnych produktów higieny kobiecej są niewątpliwym sukcesem kampanii „Discreet Boy” lecz nie jedynym. O skuteczności przyjętej strategii komunikacji świadczą również osiągnięte wyniki rynkowe. Wszystkie cele biznesowe, w tym, dotyczące ilościowego i wartościowego udziału marki Discreet na konkurencyjnym rynku produktów higieny kobiecej zostały osiągnięte lub przekroczone.
„Discreet Boy” jest już drugą kampanią, za którą warszawska Agencja Leo Burnett otrzymała nagrodę w konkursie efektywności reklamy. W zeszłym roku, po raz pierwszy w historii polskiej reklamy, Euro Effie trafiło do polskiej agencji Leo Burnett za kampanię reklamową, wprowadzającą nową markę podpasek Naturella/P&G.
Tymczasem Agencja Grey Worldwide Warszawa otrzymała statuetkę Effie za kampanię dla P&G Pantene Pro-V – „Pro Health”. Sukces Grey Warszawa i sześć statuetek Effie dla innych biur w Europie (w tym Golden Effie dla Grey London) zapewniły Grey Global Group tytuł Agency Network of the Year.
Po raz pierwszy w historii Euro Effie, uhonorowano polska agencję reklamową za kampanię reklamową zrealizowaną i wyprodukowaną w Polsce. Kampania przygotowana przez Grey Warszawa zwyciężyła 41 innych kampanii, które zakwalifikowały się do ścisłego finału. W finale Euro Effie 2005 znalazła się również kampania Grey Warszawa dla Lenor – „Morning Freshness”.
Ten wielki sukces polskiej agencji przyczynił się znacząco do zwycięstwa całej sieci Grey, która po raz drugi z rzędu została uznana Agency Network of the Year.
Piero Leone, Prezes firmy w Polsce oraz CEO Grey Global Group na Europę Środkowo-Wschodnią podkreśla: Effie jest dla nas bardzo ważną nagrodą. To jedyny konkurs, który nagradza nie tyle umiejętność tworzenia atrakcyjnych obietnic, co umiejętność dotrzymywania obietnic, obietnic biznesowych. Ta nagroda pokazuje, które agencje umieją doradzać skutecznie, które agencje tworzą marki, które agencje prowadzą klientów do sukcesu – a które zajmują się tylko rozbawianiem ludzi. Ta nagroda po raz kolejny wyróżnia agencję Grey Warszawa i Grey CEE spośród innych firm reklamowych.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest przygotowanie kampanii reklamowej, która obejmuje przynajmniej dwa kraje. Kampania dla P&G Pantene Pro-V „Pro Health” została przygotowana przez Grey Warszawa dla Polski i krajów bałtyckich. Co więcej, była adaptowana w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Turcji.
To pierwsza nagroda Euro Effie dla Grey Warszawa, ale oczywiście nie pierwsza dla sieci Grey. Tylko w ubiegłym roku agencja Grey Worldwide otrzymała nagrodę Agency Network of the Year – zdobywając w sumie cztery nagrody Effie, w tym Golden Effie za kampanię P&G Lenor – „Poetry”, przygotowaną przez Grey Worldwide Dusseldorf.
Grand Prix tegorocznego konkursu otrzymała kampania Adidasa - ”Impossible Field”, przygotowana przez agencję 180 Amsterdam.
EFFIE to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów efektywności reklamy, oceniający efekt rynkowy kampanii reklamowych. W jury zasiadają przedstawiciele agencji reklamowych, reklamodawców oraz domów mediowych europejskich firm marketingowych i badawczych. Do grona tegorocznego jury zaproszony został również Jarek Ziębiński, Chairman and CEO Central and Eastern Europe Leo Burnett Warszawa - jedyny przedstawiciel agencji reklamowej z obszaru Europy Środkowej i Wschodniej.