Trwa ładowanie...
d3eh4nb
01-08-2003 16:31

Wykształceni wolą wódkę

Dwie trzecie dorosłych Polaków pije wódkę przynajmniej od czasu do czasu. Częściej piją wódkę mężczyźni niż kobiety i osoby z wykształceniem wyższym, niż podstawowym - wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos.

d3eh4nb
d3eh4nb

6% dorosłych Polaków pije wódkę przynajmniej raz w tygodniu, 21% przynajmniej raz w miesiącu. Zdecydowanie częściej piją ten trunek mężczyźni (78%) niż kobiety (50%).

Co ciekawe, wyraźnie mniej konsumentów wódki jest wśród ludzi z wykształceniem podstawowym: przynajmniej od czasu do czasu sięga po wódkę 55% osób z tej grupy. Preferują one bowiem raczej tanie wina i mocne piwa. Natomiast pośród osób z wykształceniem wyższym odsetek ten wynosi aż 72%, m.in. dlatego, że na polskim rynku jest duży wybór wódek wysokogatunkowych.

Nieco więcej konsumentów wódki jest wśród mieszkańców wsi (65%) i dużych miast (68%). Mniej popularny jest ten alkohol wśród ludzi młodych, do 20 roku życia (46%), którzy chętniej sięgają po piwo.

Wódka, podobnie jak piwo, ma bardzo wyraźny wizerunek. Zdaniem respondentów jest to trunek zdecydowanie przeznaczony dla mężczyzn. Wódki nie należy pić samotnie w domu: jest to alkohol "towarzyski", ale tylko do zabawy, nie nadaje się natomiast do rozmów biznesowych, ani też do picia na randce. Pomimo tego, iż wódka jest w Polsce bardzo popularna, nie jest uważana za alkohol modny.

Badanie przeprowadzono między 6 a 10 czerwca 2003 roku na ogólnopolskiej próbie 946 dorosłych osób.

d3eh4nb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eh4nb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj