PolskaWybierz kolor wnętrza w swojej SKM!

Wybierz kolor wnętrza w swojej SKM!

Trójmiejska SKM pod głosowanie pasażerów-internautów poddała kolor obić siedzeń i wnętrz w modernizowanych składach pociągów. "Na prowadzeniu" jest na razie kolor morski. Na szarym końcu - pomarańczowy. Głosowanie potrwa jeszcze miesiąc.

13.07.2011 | aktual.: 14.07.2011 10:01

Jeśli głosowanie w dalszym ciągu będzie przebiegało jak do tej pory, za rok podróżni będą jeździć nowymi kolejkami z obiciami siedzeń w kolorze morskim. W głosowaniu na stronie www.skm.pkp.pl taki wariant wnętrza pociągów wybrało już prawie 500 osób, czyli 30% głosujących. Na drugim miejscu uplasował się kolor zielony, a na trzecim szaro-zielony. Najmniejszą popularnością cieszy się kolor pomarańczowy.

Kolejny etap modernizacji taboru SKM

Szybka Kolej Miejska zachęca, by jak największa liczba pasażerów zobaczyła wizualizacje siedmiu propozycji i wzięła udział w sondzie. - Chcielibyśmy pozyskać informację, jakie zestawienie barw będzie dobrze przyjęte przez naszych klientów i wiedzę, w jakiej kolorystyce będzie do twarzy nowym pociągom - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Naszą intencją było, by każdy znalazł odpowiadającą mu estetykę barw. Otoczenie ma przecież silny wpływ na nasz nastrój, a my chcemy, aby ten od początku dnia był pozytywny, gdy rozpoczyna go podróż pociągiem.

Głosowanie potrwa jeszcze miesiąc, natomiast nowe wnętrza pociągi zyskają przed Euro 2012. To tylko jeden z elementów modernizacji 21 składów, która pochłonie 140 mln zł. W odświeżonych wagonach pojawią się też przyciski do otwierania drzwi, pomosty dla niepełnosprawnych, nowoczesna wentylacja i ogrzewanie, monitoring oraz system audiowizualny informujący o przystankach.

Kolejki będą bardzo podobne do tych typu "metro", które od dwóch lat kursują po trójmiejskich torach. W niektórych składach siedzenia również zostaną usytuowane wzdłuż okien.

Modernizacja jeszcze się jednak nie rozpoczęła, bo jak mówią pracownicy SKM na finiszu są sprawy związane z pozyskiwaniem koniecznego kredytu. Gdy SKM organizowała przetarg liczyła, że przeznaczy na modernizację 114 mln zł. Tymczasem zwycięska i najbardziej korzystna cenowo oferta firmy Newag z Nowego Sącza okazała się być droższa, niż zakładano. Przekroczyła budżet spółki o 25 mln zł. Mimo utrudnień przewoźnik zapewnia, że pierwsze składy zostaną oddane do remontu jeszcze w tym roku.

Jak powinny wyglądać pociągi SKM?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)