Gdzie Polacy kupują najchętniej? Wszystko jasne, jest nowy lider
Lidl, Action, Rossmann i IKEA to według najnowszego Rankingu Sieci Handlowych Listonic najchętniej wybierane sklepy w Polsce. Biedronka spadła na drugie miejsce.
Lidl, Action i Rossmann to sieci handlowe, które Polacy najczęściej wybierają do robienia zakupów. Według Rankingu Sieci Handlowych aplikacji Listonic Lidl odzyskał pozycję lidera, zwiększając swój udział w listach zakupów o 3,02 punktu proc. Biedronka, ubiegłoroczny lider, spadła na drugie miejsce.
Na trzecim miejscu w rankingu znalazł się Kaufland, a za nim Auchan (spadek z trzeciego miejsca) i Dino.
Wojna cenowa i zmiany w zakupach
2024 r. upłynął pod znakiem intensywnej wojny cenowej i agresywnych działań marketingowych. Jak podaje Małgorzata Olczak z Listonic, mimo częstszych wizyt w dyskontach, klienci kupowali mniej produktów i wydawali mniej pieniędzy niż w 2023 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wstydliwa przypadłość polskich chłopów. Tak z nią walczono jeszcze w XX w.
W kategorii drogerii i artykułów do domu Rossmann i IKEA pozostają liderami. W sektorze dyskontów niespożywczych Action umocnił swoją pozycję, zdobywając ponad 60 proc. udziału w listach zakupów. Pepco, będące na drugim miejscu, odnotowało spadek udziału drugi rok z rzędu.
Zmiany w najczęściej kupowanych produktach
W 2024 r. najpopularniejszymi produktami w sklepach spożywczych były mleko, jajka i banany. Ser żółty spadł z piątego na dziesiąte miejsce. W dyskontach niespożywczych skarpetki awansowały z ósmego na trzecie miejsce, a w rankingu pojawił się ocet. Co ciekawe, zabrakło np. tuszu do rzęs, który znalazł się w TOP10 w zestawieniu 2023 r. - wskazują wirtualnemedia.pl.
Analiza Listonic objęła niemal 600 tys. list zakupów z 2024 r., co oznacza wzrost o ponad 20 proc. w porównaniu do 2023 r. Dane te pokazują, jak dynamicznie zmieniają się preferencje zakupowe Polaków.
Czytaj także:
Źródło: wirtualnemedia.pl, Listonic