Wrocław. Wielki sukces Polaków. Akcja #DzienSzpilek zebrała ponad 230 tys. złotych
25 września 2020 roku odbyła się akcja #DzienSzpilek, która miała na celu pomoc wrocławskiemu Przylądkowi Nadziei. Organizator wydarzenia, firma Moliera 2 poinformowała, że udało się zebrać prawie 240 tysięcy złotych.
#DzienSzpilek zakończył się wielkim sukcesem. 25 września 2020 roku internet został zalany zdjęciami osób w szpilkach, a także samych butów na wysokim obcasie. Kreatywność ludzi nie znała granic. Cel był jednak niezwykle szczytny. Firma Moliera 2 zdecydowała się zapłacić za każde umieszczone w sieci i dobrze oznaczone zdjęcie.
Wrocław. Wielki sukces Polaków. Akcja #DzienSzpilek zebrała ponad 230 tys. złotych
Organizatorzy akcji przekazali, że w zeszły piątek na rachunek wrocławskiego Przylądka Nadziei przekazano 223 810 zł.
"Sam hashtag #dzienszpilek został użyty w social mediach prawie 600 000 razy. Natomiast zdjęć ze szpilkami (bez względu na wysokość obcasa) i hasztagiem #dzienszpilek na publicznych profilach Instagram/Facebook pojawiło się 111 902, co sprawiło, że w tym roku na Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową przekazaliśmy 223 810 złotych!" - przekazała firma.
Warto dodać, że w zeszłym roku #DzienSzpilek przyniósł zaledwie 32,5 tysiąca złotych. Oznacza to, że mobilizacja internautów sprawiła, że tegoroczna edycja pozwoliła zgromadzić kwotę siedmiokrotnie wyższą.
"Do policzenia publikacji zaangażowanych zostało dwóch niezależnych audytorów zewnętrznych - Newspoint i Unamo - ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w monitoringu i kompleksowej analityce mediów. Oba raporty wykazały tożsame wyniki, które przełożyły się na finalną kwotę" - skomentowała firma.
Biorąc pod uwagę ubiegłoroczny wynik, sukces akcji z 25 września 2020 roku musi cieszyć organizatorów. "Największe podziękowania składamy na Wasze ręce. Dziękujemy za wzięcie udziału w akcji i osiągniecie celu - pomocy tym, którzy najbardziej tego potrzebują̨. Jesteśmy szczęśliwi, że wspólnie udało nam się przekazać tak imponującą kwotę" - podsumowała firma Moliera 2.
Akcja przyniosła Przylądkowi Nadziei spore wsparcie. Okazała się również tematem do dyskusji na temat etyki działań firmy Moliera 2. Część internautów i ekspertów krytykowało ekskluzywny butik za promowanie się za pośrednictwem akcji charytatywnej.