Wrocław. Aleja Wielkiej Wyspy coraz bliżej. Jest zgoda na inwestycję
Spora część mieszkańców Wrocławia czeka na Aleję Wielkiej Wyspy. Nowa droga ma odciążyć ruch w okolicach Grunwaldu, Sępolna czy Biskupina i zmniejszyć korki w mieście. Inwestycja właśnie otrzymała zielone światło.
O budowie Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu mówi się od lat. Chociaż nowa droga ma usprawnić ruch i poprawić komunikację na Sępolnie czy Biskupinie, to część mieszkańców zgłosiła do niej szereg zastrzeżeń. W efekcie Akcja Park Szczytnicki skutecznie blokowała możliwość rozpoczęcia inwestycji.
"Mamy Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej na budowę Alei Wielkiej Wyspy z rygorem natychmiastowej wykonalności" - poinformowały Wrocławskie Inwestycje. Oznacza to, że można rozpocząć procedurę przyjmowania terenu pod inwestycję.
Wrocław. Aleja Wielkiej Wyspy coraz bliżej. Jest zgoda na inwestycję
Jak podkreślają Wrocławskie Inwestycje, przy okazji budowy Alei Wielkiej Wyspy nie będą wycinane drzewa.
Papież z głazem śmieszy i przeraża. Mocny komentarz księdza
"Na odcinku wskazywanym przez przeciwników budowy AWW przebiega wzdłuż ulicy 8 maja po terenie dawnego stadionu Budowlanych (potem Wratislavii), ogródków działkowych i terenu dawnego gospodarstwa, gdzie przez lata PRL funkcjonowała kotłownia opalana węglem zanieczyszczająca środowisko w pobliżu parku" - informuje miejska spółka.
Aleja Wielkiej Wyspy nie będzie mieć statusu obwodnicy. Na dodatek na nowej drodze ograniczony zostanie tonaż, co wyeliminuje przejazd samochodów ciężarowych.
"Warto podkreślić, że Akcja Park Szczytnicki wielokrotnie skarżyła decyzje związane z budową AWW. Wszystkie wnioski zostały w tej sprawie oddalone przez organy państwa polskiego m.in. sądy, czy wojewodę" - podkreślają Wrocławskie Inwestycje.
Aleja Wielkiej Wyspy pozwoli połączyć ulicę Krakowską z Wielką Wyspą, a co ułatwi mieszkańcom zarówno wyjazd z tej części miasta, jak i odwiedzenie atrakcji stolicy Dolnego Śląska - ZOO czy Hali Stulecia.
Łącznie Aleja Wielkiej Wyspy to 3,4 km nowej jezdni, 9,5 km dróg dla rowerów oraz 12,5 km ciągów pieszych. Wybudowane zostaną dwa nowe mosty. Nad Oławą o długości 353,46 m i nad Odrą 698,75 m. Na obu powstaną wykusze, które pozwolą pieszym czy rowerzystom na zatrzymanie się i podziwianie nurtu rzek.
Budowę tej trasy planowali już Niemcy przed II wojną światową, dlatego tereny w tej części Wrocławia są niezabudowane. Inwestycja ma pochłonąć 234 mln zł.