Wrocław. Akcja #zczystymsercem zakończona sukcesem. Firmy wsparły seniorów
Pracownicy 15 wrocławskich firm zorganizowali akcję charytatywną, która wsparła pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej przy ul. Karmelkowej. Organizatorom udało się przygotować 230 zestawów środków higieny osobistej.
Akcja #zczystymsercem to inicjatywa CSR WroClub - nieformalnej grupy zrzeszającej pracowników społecznie zaangażowanych firm z rejonu Dolnego Śląska. Honorowy patronat nad akcją objął prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Wrocław. Akcja #zczystymsercem zakończona sukcesem. Firmy wsparły seniorów
Akcja ruszyła w lipcu 2020 roku. Tym razem organizatorzy zbiórki jako odbiorców swoich działań wybrali pensjonariuszy z Domu Pomocy Społecznej przy ul. Karmelkowej, gdzie mieszka 230 osób przewlekle chorych.
- Mieszkańcy domów pomocy społecznej to grupa, która najbardziej odczuła skutki pandemii koronawirusa. Wiele z tych osób nie ma nikogo bliskiego i nie może liczyć na pomoc rodziny czy przyjaciół - mówi Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w Credit Agricole, odpowiedzialny za koordynację aktywności charytatywnej banku.
- Dlatego wyszliśmy z inicjatywą wsparcia i wspólnymi siłami przygotowaliśmy spersonalizowane zestawy kosmetyków i przekazaliśmy je każdemu z pensjonariuszy - dodaje Przybylski.
Szacunkowa wartość udzielonej pomocy to ok. 23 tys. złotych. To dużo, biorąc pod uwagę codzienne problemy mieszkańców DPS. - Dokładnie zbadaliśmy potrzeby pensjonariuszy i okazało się, że to właśnie środki higieny i kosmetyki potrzebne są tam najbardziej. Mieszkańcy DPS muszą je finansować z własnych pieniędzy i nierzadko, po kupieniu leków, nie starcza już im na to funduszy - tłumaczy Hanna Witek, koordynatorka akcji w CSR.
W akcję #zczystymsercem zaangażowało się 15 wrocławskich przedsiębiorstw z różnych branż: AXA, ATOS, Browar Stu Mostów, Credit Agricole, Credit Suisse, DXC Technology, Gigaset Poland, Hewlett Packard Enterprise, IBM, Infor, intive, Knowable, Olympus Business Services, Smith&Nephew i Unit4.