Wrocław. 450 mln zł na inwestycje. MPK chce wyemitować obligacje
MPK Wrocław nie zwalnia z inwestycjami w komunikację zbiorową na terenie stolicy Dolnego Śląska. W najbliższym okresie miejska spółka chce przeznaczyć na ten cel ponad 450 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z emisji obligacji.
10.07.2021 11:51
Krzysztof Balawejder, za pośrednictwem Facebooka, poinformował o pozytywnej decyzji dwóch komitetów kredytowych banków - Pekao SA oraz PKO BP. W ten sposób kierowane przez niego MPK Wrocław zapewniło sobie długoterminowe finansowanie zwrotne w wysokości 457 mln zł.
"Pieniądze te zostaną w całości przeznaczone na poprawę jakości i komunikacji publicznej w latach 2021-2025 m.in. nowy tabor i modernizację zajezdni" - ogłosił prezes MPK Wrocław.
Wrocław. 450 mln zł na inwestycje. MPK chce wyemitować obligacje
Zdaniem Krzysztofa Balawejdera, kolejne inwestycje będą potwierdzeniem polityki prowadzonej przez prezydenta Jacka Sutryka, który mocno postawił na modernizację komunikacji miejskiej we Wrocławiu.
"Lewicowa cenzura Trzaskowskiego". Ostre słowa Jakiego
- Komunikacja miejska jest priorytetem dla prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka. Od początku jego kadencji pojawiło się we Wrocławiu 200 nowych autobusów, podpisaliśmy umowę na 46 nowych tramwajów, a 42 tramwaje poszły do modernizacji. To także 80 milionów rocznie na TORYwolucję, czyli program radykalnej poprawy stanu wrocławskich torowisk - mówi Balawejder.
- Cieszę się, że jesteśmy wiarygodnym i ważnym partnerem dla instytucji bankowych. Teraz, dzięki zapewnieniu finansowania zewnętrznego, możemy realizować kolejne ambitne zadania inwestycyjne, takie jak np. modernizacja naszych zajezdni tramwajowych, czy zakup kolejnych nowych tramwajów - dodaje prezes MPK Wrocław.
Pieniądze uzyskane wskutek wyemitowania obligacji nie zostaną wydane na bieżące funkcjonowanie spółki.
Dzięki tym środkom MPK sfinansuje m.in.:
- zakup dodatkowych 21 klimatyzowanych i niskopodłogowych Moderusów Gamma (tramwaje kupione w ramach umowy z września 2020 roku na 25 sztuk z opcją dokupienia 21 kolejnych wagonów),
- trwającą modernizację Protramów 205 WrAs i Skód 16T,
- modernizację dwóch zajezdni tramwajowych – Borek i Ołbin – tak aby mogły pomieścić większą liczbę wagonów,
- remonty stacji prostownikowych,
- przyszły zakup nowych tramwajów, które mają zastąpić najstarsze wagony typu 105N/NWr.