Szczepienia na COVID. Zabrakło szczepionek dla seniorów. Wojewoda dolnośląski apeluje o pozostanie w domach
Wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski zaapelował do seniorów, którzy nie zarejestrowali się jeszcze na szczepienia na COVID, aby 25 stycznia zostali w domach. Szef Kancelarii Premiera Michał Dworczyk poinformował bowiem, że nie ma już wolnych terminów szczepień.
24.01.2021 21:29
Z powodu braku szczepionek i zmian w harmonogramie dostaw skończyły się wolne terminy na szczepienia dla grupy 70+. Seniorzy muszą się więc uzbroić w cierpliwość. Wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski zaapelował oficjalnie, aby osoby, które nie zdążyły się do tej pory zapisać, 25 stycznia pozostały w domach.
Szczepienia na COVID. Zabrakło szczepionek dla seniorów. Wojewoda dolnośląski apeluje o pozostanie w domach
Na szczepienia na COVID można się zarejestrować telefonicznie, przez internet lub SMS. To znacznie bezpieczniejsza droga niż odwiedzanie przychodni. Każdy senior może zadzwonić pod 989 i mimo braku terminów zostawić dane kontaktowe.
Do zarejestrowania się poprzez bezpłatną infolinię 989 wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli zostanie podany, w SMS-ie zwrotnym przyjdzie potwierdzenie umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób osoby młodsze mogą zarejestrować rodziców czy dziadków.
Jak poinformował szef Kancelarii Premiera, Michał Dworczyk, zgłaszać się można nawet mimo braku wolnych terminów. - Żeby ograniczyć problemy w zarejestrowaniu, udostępniliśmy udogodnienia. Każdy, kto usłyszy na infolinii, że w jego miejscowości nie ma już terminów, może zostawić swój PESEL i numer telefonu. Jak będą wolne terminy, do tej osoby zadzwoni konsultant - zapewnia Dworczyk.
Rejestracja przez internet wymaga posiadania Profilu Zaufanego. System sam proponuje pięć dostępnych terminów szczepień w punktach znajdujących się blisko rejestrującego. Jeśli żaden z nich nie pasuje, można skorzystać z wyszukiwarki.
Można także rejestrować się poprzez wysłanie SMS na numer 664 908 556 o treści: SZCZEPIMY SIĘ. - Po wysłaniu SMS, zostanie wysłana prośba o podanie danych, które trafią do systemu i konsultant zadzwoni, gdy będą wolne terminy - wyjaśnia Michał Dworczyk.