RegionalneWrocławSrebrna Góra. Linia kolejowa zostanie odbudowana? Ogłoszono przetarg

Srebrna Góra. Linia kolejowa zostanie odbudowana? Ogłoszono przetarg

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze do odtworzenia trasy 318 od Bielawy Zachodniej do Srebrnej Góry. DSDiK poważnie zastanawia się nad reaktywacją słynnej linii, która umożliwiałaby dojazd do największych atrakcji turystycznych regionu, w tym do Twierdzy Srebrna Góra.

Srebrna Góra. Linia kolejowa zostanie odbudowana? Ogłoszono przetarg
Srebrna Góra. Linia kolejowa zostanie odbudowana? Ogłoszono przetarg
Źródło zdjęć: © Twierdza Srebrna Góra
Katarzyna Łapczyńska

03.06.2021 17:26

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przejęła niedawno linię 318 od PKP SA. Od tego momentu DSDiK poważnie myśli nad odbudową i reaktywacją trasy. Ogłoszono nawet przetarg na prace przygotowawcze. Co ciekawe, aktualnie na linii nie ma nawet torów. Mimo to, zarządca trasy planuje jej remont, pomijając w ten sposób konieczność zdobycia wielu decyzji środowiskowych.

Srebrna Góra. Linia kolejowa zostanie odbudowana? Ogłoszono przetarg

Aktualnie ogłoszony przetarg dotyczy "wykonania dokumentacji technicznej niezbędnej do zgłoszenia remontu linii kolejowej zawierającej opis techniczny, charakteryzujący rodzaj, zakres i sposób wykonania robót" - podaje "Rynek Kolejowy". Oferty można składać do 16 czerwca. Na zrealizowanie założeń ewentualny zwycięzca będzie miał 9 miesięcy.

Popularna Kolej Sowiogórska powstawała w latach 1897-1903, a działała do lat 30. XX wieku. Najwięcej emocji wzbudzał jej fragment od Srebrnej Góry do Woliborza. To właśnie tam pociągi wspomagane były szyną zębatą z uwagi na trudny charakter linii. Póki co jednak, ten odcinek nie jest objęty przetargiem. 

"Polska na weekend". Wieś, o której mówi cały świat. Poznajcie Zalipie

Sam pomysł wykorzystania szyny zębatej chodzi jednak po głowie inicjatorom odbudowy. - Wspólnie z lokalnym samorządem rozważymy odbudowę na fragmencie linii trzeciej zębatej szyny. Po to, by stworzyć unikalną i jedyną w Polsce atrakcję turystyczną i użytkować na tym fragmencie - oprócz zwykłych pociągów - muzealne pociągi trakcji zębatej. Oczywiście, to odrębny projekt wymagający też pozyskania takiej lokomotywy, ale nie jest to niemożliwe - powiedział Patryk Wild, radny dolnośląskiego sejmiku, cytowany przez portal rynek-kolejowy.pl.

źródło: rynek-kolejowy.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)