Raper TEDE wspiera akcję szczepień we Wrocławiu. Również w szkołach
Raper TEDE promuje szczepienia wśród młodych we Wrocławiu. W mieście rusza kolejna kampania informacyjna i specjalny punkt szczepień dla uczniów i nauczycieli.
Wracamy do szkoły w trybie stacjonarnym i zgodnie z przewidywaniami ekspertów na początku kolejnej fali koronawirusa. Wrocław nie zmarnował lata, miasto nie zapomniało, że wirus wciąż jest groźny, a kolejne mutacje coraz bardziej niebezpieczne.
Raper TEDE wspiera akcję szczepień we Wrocławiu. Również w szkołach
- Do szkół i przedszkoli ruszy blisko 85,5 tys. dzieci i młodzieży, a przygotowania do nowego roku szkolnego rozpoczęliśmy jeszcze przed wakacjami, organizując specjalne akcje szczepień m.in. "Szczepienia na Dobry Początek Wakacji" dla uczniów i ich rodziców. W pierwszy weekend wakacji zaszczepionych zostało 1500 osób! - poinformował Jarosław Delewski, Dyrektor Departamentu Edukacji.
- W związku z ogromnym zainteresowaniem akcją, powtórzyliśmy ją tydzień później, chroniąc przed wirusem kolejnych 600 osób - dodał.
Pracodawcy chcą wiedzy o szczepieniach. "To potrzebne, by zaplanować biznes, ale i ochronić pracowników"
- Ze statystyk Ministerstwa Zdrowia wynika, że najsłabiej zaszczepioną grupą są nastolatki, stąd nasza kolejna akcja "Wracamy do Szkoły Zaszczepieni". 4 września w Centrum Historii Zajezdnia staną punkty drive- thru dla uczniów i nauczycieli. Będzie możliwość skorzystania z konsultacji lekarskich, a wszyscy zaszczepieni, w tym dniu za darmo będą mogli zwiedzać Centrum Historii Zajezdnia. Do szkół trafiły już informacje, które zostaną przekazane nauczycielom, uczniom i ich rodzicom - powiedziała Joanna Nyczak, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych.
W tej chwili we Wrocławiu zaszczepionych w pełni jest ok. 63 proc. mieszkańców, w grupie najmłodszych 12-19 lat około 50 proc. ( 20-39 lat - 76,4 proc.; 40-59 lat - 71 proc.; 60-69 lat - 72,5 proc.; 70+ lat - 85,9 proc.)
Wrocław. Podano ponad 1,4 mln dawek szczepionki przeciwko COVID-19
Ministerstwo Edukacji Narodowej rozesłało pismo do szkół w sprawie akcji szczepień na terenie placówek oświatowych i w tej chwili dyrektorzy czekają na wyniki ankiet wśród rodziców. W razie konieczności miasto wesprze szkoły w organizacji punktów szczepień. Istnieje możliwość skorzystania ze SZCZEPCIObusa oraz innych mobilnych punktów, które mogą stanąć przed szkołą i w bezpieczny sposób podać preparat przeciwko COVID19 uczniom, ich rodzicom i nauczycielom.
Wrocław wspiera Krajowy Program Szczepień. Informacje udostępniane są poprzez profile miejskie, w portalach społecznościowych oraz na stronie wroclaw.pl/wroclaw-sie-szczepi. Komunikaty dostępne są także na biletomatach, kasownikach i na wiatach przystankowych.Miasto dowozi na szczepienia osoby starsze, które mają problem z poruszaniem, uruchomione zostały mobilne punkty dla osób w kryzysie bezdomności – w schroniskach, noclegowniach zaszczepienie zostali wszyscy chętni.
Wrocław. Nowa odsłona kampanii "Szczepan Się Szczepi"
W każdą środę emitowany będzie premierowy odcinek spotu na stronie wroclaw.pl , trailery znajdą się też w kinach (Nowe Horyzonty i Dolnośląskie Centrum Filmowe).
- Bohaterem spotu jest młody Szczepan, którego idolem jest raper TEDE. Szczepan nie chce się szczepić, widzimy go w różnych przestrzeniach, (m.in. w domu gdzie organizuje samotnie piątkową dyskotekę, w parku pokazując swoją kolekcję masek, w restauracji gdzie bawią się jego zaszczepieni rówieśnicy, i końcu w przychodni, gdzie szczepi się i spotyka swojego idola - rapera TEDE, który zgodził się na udział w spocie - tłumaczył Radosław Michalski, dyrektor Biura Promocji i Turystyki.
Artykuły wspierające kampanię pojawią się na wroclaw.pl i w biuletynie. Przez cały wrzesień pojawiać się będą reklamy ze Szczepanem kasownikach, biletomatach, 200 wiatach przystankowych, a także posty FB, plus Tik Tok, You Tube. .
Wrocław. Dlaczego znany raper wystąpił w kampanii?
Poprzednie spoty odnosiły się do takich uczuć jak: współczucie, strach/lęk. Teraz takie komunikaty przestają oddziaływać zgodnie z zamierzonym efektem. Dlatego w kampanii skierowanej do młody postanowiono skupić się na humorze i wykorzystaniu muzycznych idoli nastolatków.
Hip-Hop i rap ponownie (poprzednio w latach 90.) przeżywa swój renesans wśród młodego pokolenia. Badania Narodowego Centrum Kultury z marca 2021 pokazują: 97 proc. młodzieży deklaruje, że słucha muzyki, a dla dwóch trzecich młodych ludzi jest to niemal codzienny sposób na obcowanie z kulturą, 22 proc. z nich rapu, hip-hopu.