Trwa ładowanie...

Nauczanie zdalne. Tak to wygląda we Wrocławiu. 49 tys. uczniów ma zajęcia z domu

Nauczanie zdalne to konieczność w dobie pandemii koronawirusa. W taki sposób nauka we Wrocławiu prowadzona będzie co najmniej do 8 listopada. W lekcjach z domu uczestniczy aż 49 tys. uczniów szkół ponadpodstawowych oraz klas IV-VIII szkół podstawowych.

Nauczanie zdalne. Tak to wygląda we Wrocławiu. 49 tys. uczniów ma zajęcia z domuNauczanie zdalne. Tak to wygląda we Wrocławiu. 49 tys. uczniów ma zajęcia z domuŹródło: Unsplash.com
d4iksro
d4iksro

Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej od 24 października do 8 listopada w szkołach ponadpodstawowych oraz w klasach IV-VIII szkół podstawowych, a także w szkołach podstawowych dla dorosłych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego zawieszone zostały zajęcie stacjonarne. Uczniowie tych szkół przeszli na naukę zdalną.

Bez zmian funkcjonują klasy I-III oraz przedszkola i żłobki (nad tymi ostatnimi pieczę sprawuje Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej), a także różnego rodzaju placówki specjalne i centra terapeutyczne.

Nauczanie zdalne. Tak to wygląda we Wrocławiu. 49 tys. uczniów ma zajęcia z domu

Wrocławska oświata to w sumie 246 placówek, w tym 80 szkół podstawowych i 36 ponadpodstawowych, które - w związku z objęciem Wrocławia, jak i całego kraju, nowymi obostrzeniami - zmuszone były zmienić tryb nauczania.

Jarosław Kaczyński wydał oświadczenie. Reakcja Rafała Trzaskowskiego

Obecnie blisko 17 tysięcy przedszkolaków i niemal 16,5 tysiąca uczniów najmłodszych klas podstawówek ma zajęcia prowadzone - w miarę możliwości - stacjonarnie, natomiast ponad 49 tysięcy uczniów klas starszych szkół podstawowych oraz średnich rozpoczęło zajęcia zdalne prowadzone przez 4800 nauczycieli.

d4iksro

Miasto rekomenduje dyrektorom wrocławskich jednostek oświatowych korzystanie w edukacji na odległość z Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej (pe.edu.wroclaw.pl), opartej na systemach Office 365 z Microsoft Teams, Moodle oraz e-Czytelnia IBUK Libra, która odpowiada na różne potrzeby zdalnego nauczania oraz daje możliwość systematycznej komunikacji z uczniami, a nie tylko wysyłania prac i ich oceniania. Dzięki temu przejście na nauczanie zdalne powinno być łatwiejsze zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.

Obecnie w ramach Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej konta Micrsoft Teams ma już założonych blisko 60 tysięcy uczniów i nauczycieli z ponad 80 placówek.

Wrocław. Nauczanie zdalne w dobie pandemii koronawirusa

Wiosną, jeszcze w czasie pierwszych obostrzeń związanych z pandemią, miasto Wrocław rozpoczęło szereg działań, aby przygotować szkoły do spodziewanego zdalnego nauczania, m.in.:

  • Integrację Wrocławskiej Platformy Edukacyjnej z usługą Microsoft 365 (MS Teams)
  • pilotażowe wdrożenie Office 365 w jednej ze szkół podstawowych oraz równolegle w innych placówkach
  • audyt Microsoft 365 dokonany przez PwC i analiza raportu z wdrożenia
  • rozbudowę systemów o nowe rozwiązania wskazane w audycie PwC
  • opracowanie dobrych praktyk dla dyrektorów
  • opracowanie instrukcji logowania dla rodziców/uczniów i nauczycieli
  • · przeprowadzenie szkoleń dla placówek przy wsparciu Fundacji Cyfrowy Dialog
  • przeprowadzenie szkoleń dla placówek oświatowych z metod pracy zdalnej oraz szkoleń z aspektów technicznych wykorzystania aplikacji MS Teams
  • rozbudowę systemów o nowe rozwiązania - szybsze zakładanie zespołów
d4iksro

WPE obejmuje kilkadziesiąt tysięcy osób i blisko 100 szkół i jednostek organizacyjnych. Od uczniów i nauczycieli, którzy bezpośrednio korzystają z kont platformy, przez dyrektorów szkół, którzy administrują systemami oraz szkolnych liderów i szkolne zespoły zdalnego nauczania, które pomagają nauczycielom w pracy zdalnej po jednostki, które wspierają cały system: Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Centrum Kształcenia Zawodowego, Centrum Usług Informatycznych czy Departament Edukacji.

Na większą skalę platforma jest wykorzystywana od września tego roku, początkowo w szkołach w których decyzje o zwieszeniu pracy stacjonarnej, podejmowane były w oparciu o opinie sanepidu. Nauka zdalna przebiegała tam bez zakłóceń. Obecnie, ze względu na to, że większość szkół w kraju korzysta ze zdalnych technik nauczania, liczymy się z przejściowymi utrudnieniami w korzystaniu z narzędzi zdalnych, tak jak miało to miejsce wiosną. Dlatego też wszystkie jednostki są w gotowości by służyć wsparciem uczniom i nauczycielom.

Same szkoły, poza pracą w oparciu o rekomendowaną przez miasto Wrocławską Platformę Edukacyjną, mogą również decydować się na korzystanie z innych platform do nauki zdalnej oraz używają dzienników elektronicznych do kontaktu z rodzicami i uczniami. Decyzja o przyjętych rozwiązaniach należy zawsze do dyrektorów placówek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4iksro
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4iksro
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj