Trwa ładowanie...

Wrocław w czołówce najwolniejszych miast Polski. Nie po raz pierwszy

Portal korkowo.pl po raz kolejny opublikował ranking najwolniejszych miast polskich. Niestety, wciąż w tym niechlubnym rankingu jedno z czołowych miejsc zajmuje Wrocław.

Wrocław w czołówce najwolniejszych miast Polski. Nie po raz pierwszyŹródło: WP, fot: Zenon Kubiak
d3x49f7
d3x49f7

Jak co roku, portal korkowo.pl przedstawił raport obrazujący średnie prędkości na drogach największych miast Polski. Autorzy raportu podkreślają, że wyższe średnie prędkości odnotowane zostały zimą niż latem, gdzie w wielu miastach zmalały one od 1 do 3 km/h. W rankingu letnim – do którego pomiary prowadzone były od czerwca do sierpnia 2015 r. najgorzej wypadła Warszawa.

W stolicy średnia prędkość na drogach to 39 km/h. Niewiele lepiej jest w zajmującej drugą pozycję Łodzi – tam średnia prędkość wynosi raptem 40 km/h. Na miejscu trzecim znalazły się ex aequo trzy miasta – Kraków, Poznań oraz Wrocław – po których poruszamy się średnio 41 km/h. Poza podium znalazły się kolejno Gdańsk, Szczecin, Lublin, Bydgoszcz oraz Katowice.

Niestety, w porównaniach prędkości z obliczeniami dokonanymi zimą (od grudnia 2014 do lutego 2015 r) mało zaszczytne pierwsze miejsce przypada Wrocławiowi. W stolicy Dolnego Śląska w okresie kilku miesięcy średnia prędkość w mieście zmalała o 3 km/h. Niewiele lepiej jest w Gdańsku i Lublinie, gdzie kierowcy zwolnili o 2 km/h.

Kolejna statystyka dotyczy prędkości w centrach miast i tutaj również znaczny spadek odnotował Wrocław. W porównaniu z badaniami zimowymi, w centrum stolicy Dolnego Śląska jeździmy o 4 km/h wolniej – obecnie jest to 26 km/h i jest to zarazem najwolniejsze centrum wśród analizowanych miast. W nieco mniej ślimaczym tempie przejedziemy prze centra Krakowa, Łodzi oraz Poznania, jednak są to nadal średnie prędkości niższe niż 30 km/h.

d3x49f7

Złe wyniki Wrocławia w rankingach najwolniejszych oraz najbardziej zakorkowanych miast Polski to niestety nie nowość. Władze miasta podkreślają, że taka ocena Wrocławia może wynikać z przyjętych przez badających metodologii, które nieodpowiednio oceniają sytuację w mieście. Równocześnie podkreślają, że sytuację na wrocławskich drogach znacznie poprawił wprowadzony niedawno Inteligentny System Transportu (ITS). Zdania co do jego skuteczności są jednak wśród użytkowników dróg podzielone.

Według danych z początku ubiegłego roku wskaźnik zmotoryzowania we Wrocławiu wynosił 560 aut na 1000 mieszkańców. Wśród powodów tego stanu rzeczy z jednej strony upatrywano – w szczególności ratusz – wzrostu poziomu życia wrocławian, z drugiej zaś – mało konkurencyjnej dla ruchu samochodowego komunikacji miejskiej.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

d3x49f7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3x49f7
Więcej tematów