Wojna dyskontów na całego. Co na to Polacy? Mamy wyniki badania
86 proc. badanych zaobserwowało wojnę cenową popularnych dyskontów - wynika z najnowszego badania Ariadny dla Wirtualnej Polski. Walka o klienta między portugalską Biedronką a niemieckim Lidlem nie odbija się bez echa wśród Polaków.
Lidl i Biedronka od początku roku zajadle walczą o klientów. Oba sklepy to liderzy polskiego handlu, którzy łącznie kontrolują już 40 proc. naszego rynku spożywczego. Wojna cenowa między dyskontami nie mogła zatem nie zwrócić uwagi konsumentów. Agresywne kampanie medialne, promocje, porównania cen koszyków, to wszystko zwróciło uwagę Polaków, którzy poszukują najkorzystniejszych dla siebie ofert.
Polacy zdecydowanie bardziej przyglądają się cenom w związku z rosnącymi cenami napędzającymi inflację. Teraz gdy inflacja nieco spadła, a wzrost cen wyhamował, dyskonty rozpoczęły kampanię mające na celu przyciągnąć Polaków właśnie do nich.
Wojna dyskontów. Sklepy przyciągnęły uwagę Polaków
Zapytaliśmy więc Polaków, czy "zauważyli ostatnio wojnę cenową pomiędzy Lidlem a Biedronką?" Odpowiedź jest jednoznaczna. 86 proc. ankietowanych zwróciło uwagę na rywalizację spożywczych gigantów. 59 proc. badanych wybrało odpowiedź "zdecydowanie tak", a kolejne 27 proc. "raczej tak".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wyrywał kobietom torebki we Wrocławiu. Złodziej rowerzysta w końcu się doigrał
Jedynie 7 proc. ankietowanych nie zauważyło ostatniej zaostrzonej rywalizacji między dyskontami. Kolejne 7 proc. badanych jest w tej kwestii niezdecydowanych i wybrało odpowiedź "trudno powiedzieć".
Badanie Ariadna dla Wirtualnej Polski przeprowadzono w dniach 8-10 marca na grupie 1102 ankietowanych metodą CAWI.
WP Wiadomości na:
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja Wirtualnej Polski