Trwa ładowanie...
d1t4djx
13-05-2004 13:25

Więcej reklam - większe spożycie napojów alkoholowych

Zniesienie ceł na napoje alkoholowe oznacza
obniżenie cen na wybrane alkohole nawet o jedną trzecią, a za tym
idzie więcej reklam i zwiększenie spożycia, także wśród nieletnich
- przestrzega Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych.

d1t4djx
d1t4djx

"Polska, wstępując w struktury unijne, udostępnia swój rynek dla nowych producentów alkoholu zarówno dla towarów, jak i machiny reklamowo-promocyjnej" - napisała agencja w komunikacie, przesłanym PAP. Natomiast, podała, "reklamy alkoholu pozytywnie wpływają na decyzję młodych ludzi o rozpoczęciu picia alkoholu oraz ilości spożywanego alkoholu".

W związku z obniżeniem cen alkoholi "prawdopodobnie pojawią się szerokie działania przemysłu alkoholowego z zakresu public relations, mające na celu stworzenie obrazu społecznie odpowiedzialnego producenta alkoholu".

"Poprzez tworzenie nowych modnych napojów zawierających alkohol oraz używanie technik reklamy, które wykorzystują styl życia młodzieży, seks, sport i zabawę, producenci napojów alkoholowych próbują wytworzyć nawyk oraz przyzwyczajenie do picia alkoholu u jak najmłodszych konsumentów, w celu stworzenia lojalności przyszłych klientów do danych marek" - napisała agencja.

Celem tych działań - w jej ocenie - jest stworzenie odpowiedniego klimatu wśród grup ważnych dla producentów alkoholu (politycy, dziennikarze, organizacje pozarządowe, agendy rządowe, itp.), a następnie korzystniejszych warunków i prawodawstwa dotyczącego sprzedaży alkoholu, np. obniżenie wieku legalnej konsumpcji piwa, liberalizacja prawa dotyczącego reklamy alkoholu.

Z badań Światowej Organizacji Zdrowia, na które powołuje się Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, wynika, że co czwarty młody Europejczyk (w wieku 15-29 lat) umiera z powodów związanych z piciem alkoholu. W Europie Wschodniej - nawet co trzecia młoda osoba.

d1t4djx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1t4djx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj