Więcej jemy oglądając telewizję
Ludzie jedzą więcej, gdy siedzą przed telewizorem.
Z badania, którego rezultaty przedstawił Alan Hirsch - dyrektor neurologiczny ze Smell and Taste Treatment i Research Foundation w Chicago - wynika, że im bardziej interesujący dla widza jest dany program, tym więcej pochłania on jedzenia.
Hirsch przedstawił wpływ węchu, smaku i zachowań żywieniowych podczas oglądania telewizji na przykładzie konsumpcji chipsów ziemniaczanych. 45 ochotników jadło tyle chipsów ile chciało podczas pięciominutowych okresów, w trakcie których oglądali monologi wygłaszane przez słynnych gospodarzy popularnych w USA talk show - Davida Lettermana i Jaya Leno. Jedli oni również chipsy, podczas gdy telewizor był wyłączony. Badanie trwało trzy tygodnie.
Z eksperymentu wynika, że badani ochotnicy jedli średnio o 44 procent więcej chipsów podczas oglądania Lettermana i o 42 procent więcej w trakcie oglądania Leno, w porównaniu do czasu gdy telewizor był wyłączony.