Trwa ładowanie...
16-07-2014 16:01

Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński: nie ma zastrzeżeń do wykonawcy systemu PEKA

Wciąż nieznana jest przyczyna pożaru w serwerowni systemu PEKA. Władze Poznania na razie nie mają do nikogo pretensji.

Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński: nie ma zastrzeżeń do wykonawcy systemu PEKAŹródło: WP.PL, fot: Zenon Kubiak
dyzs3ml
dyzs3ml

Przypomnijmy, że w poniedziałek w serwerowni systemu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej wybuchł pożar. Spalił się zasilacz oraz płyta serwerów. Awaria spowodowała, że ZTM nie mógł sprzedawać biletów ani doładowywać kart, zarówno przez internet, jak i w punktach obsługi klienta. Nie działała również strona www.peka.poznan.pl. Na szczęście we wtorek w południe awarię udało się usunąć.

- Z informacji, jakie mi przekazał Zarząd Transportu Miejskiego, wynika, że cały system pracuje teraz normalnie, a nawet jeszcze wydajniej niż przed awarią – mówi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania.

Kruszyński ma jeszcze w środę spotkać się z przedstawicielami firmy BULL, która odpowiada za cały system PEKA, aby omówić przyczyny awarii i inne problemy towarzyszące wdrożeniu karty.

- Ze wstępnych informacji wynika, że przyczyną pożaru mogła być wada fabryczna sprzętu, a to siła wyższa, o którą trudno mieć pretensje do wykonawcy systemu – twierdzi Kruszyński. – Z samego ZTM-u nie słyszę żadnych zastrzeżeń do firmy BULL, współpraca z nią jest oceniana jako bardzo dobra.

dyzs3ml

Wiceprezydent Poznania zapewnia, że wszelkie usterki, jakie się pojawiają, udaje się usunąć. Jako przykład wskazuje kłopoty z parkomatami na Jeżycach, które nie odczytywały kart PEKA.

- W fazie testów wszystko działało prawidłowo – opowiada Kruszyński. – Parkomaty odczytywały karty testowe, ale okazało się, że nie odczytują tych normalnych używanych przez zwykłych użytkowników. Trzeba im wgrać nowe oprogramowanie, co zostało już wykonane w około 80 parkomatach. Do końca tygodnia wszystkie parkomaty na Jeżycach mają już obsługiwać karty PEKA.

Jeśli chodzi o największą zmorę nowego systemu, jaką są kolejki do punktów obsługi klienta, to zdaniem wiceprezydenta, winą jest brak informacji. - Szacujemy, że aż 25 proc. ludzi stojących w kolejkach to osoby chcące sobie doładować kartę lub kupić bilety, co przecież mogą zrobić w punktach sprzedaży biletów, których jest aż 116 i z tego, co wiemy, nie ma w nich kolejek – mówi Kruszyński. – Chcemy poprawić oznakowanie takich punktów, a także informatorzy pomagający pasażerom w punktach obsługi klienta mają informować o tym, gdzie w okolicy można doładować kartę bez konieczności stania w kolejce.

dyzs3ml
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dyzs3ml
Więcej tematów