"Weźże gadaj ciszej" - Kraków walczy z problemem głośnych rozmów w komunikacji miejskiej
W Krakowie trwa kampania pod wdzięcznym hasłem: "Weźże gadaj ciszej". Spot telewizyjny, będący częścią kampanii emitowany jest w krakowskich tramwajach oraz w autobusach. To nie koniec akcji. Kolejną odsłoną kampanii będzie "Opera Narodowa, czyli Tramwaj zwany Polska".
16.01.2015 | aktual.: 17.01.2015 10:57
"Weźże gadaj ciszej" to kampania skierowana przeciwko głośnym rozmowom w środkach komunikacji miejskiej. Pomysł narodził się po licznych skargach podróżujących, którzy muszą nieustanie wysłuchiwać problemów bądź też kłótni innych osób.
- Akcja odpowiedzią na skargi pasażerów związanych z głośnymi rozmowami niektórych osób. Jazda autobusem lub tramwajem wymaga zachowania kultury i szacunku dla współpasażerów - podkreśla Jerzy Marcinko, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
- Pomysł zyskał sympatię i uznanie, w związku z czym postanowiłem dać jej drugie życie. Rozmowy w tramwajach i autobusach to niezliczone źródło inspiracji. Wspólnie z przyjaciółmi postanowiłem stworzyć projekt pod nazwą: "Opera Narodowa, czyli Tramwaj zwany Polska" - informuje w rozmowie z Wirtualną Polską Waldemar Domański, dyrektor Ośrodka Kultury Biblioteka Polskiej Piosenki. Domański znany jest z organizacji wielu przedsięwzięć kulturalnych i społecznych, m.in. jest pomysłodawcą i inicjatorem Biblioteki Polskiej Piosenki oraz krakowskiej Lekcji Śpiewania.
Na czym ma polegać nowa inicjatywa? - Postanowiliśmy zebrać te złote myśli, które padają podczas tego typu rozmów, zachowamy ich oryginalne brzmienie, a następnie stworzymy prawdziwy obraz naszych czasów: ból, troski, kłótnie i codzienne problemy - deklaruje Domański. Zaangażowanie w jego realizację potwierdzili swą obecnością na konferencji m.in. Adolf Weltschek - dyrektor Teatru Groteska oraz artyści Piwnicy pod Baranami: Mieczysław Święcicki, Sebastian Kudas i Bogdan Micek.
Premiera "Opery Narodowej, czyli Tramwaju zwanego Polska" planowana jest na jesień 2016 r. Informacje o projekcie i utrwalaniu twórczości pasażerów znajdą się także w krakowskich tramwajach i autobusach. Pomysłodawcy akcji zapewniają, że każdy może przyczynić się do stworzenia tego projektu. Zachęcają do zapisywania, nagrywania i przesyłania zasłyszanych rozmów na adres mailowy organizatorów. Kampania będzie prowadzona przez cały rok.