Warszawskie kawiarnie zachęcają matki do wyjścia z domu
Już 40 kawiarni z całej Warszawy dołączyło do akcji "Mama idzie na kawę". Największa tegoroczna inicjatywa społeczna skierowana do warszawskich mam powstała po to, aby zachęcić kobiety do wyjścia z domu, złapania oddechu i odkrycia miejsc przyjaznych rodzinie.
29.04.2014 | aktual.: 06.05.2014 16:00
Organizatorzy akcji tworzą mapę niezwykłych warszawskich lokali. Codziennie do akcji dołączają nowe kawiarnie i firmy, często tworzone przez kobiety, również mamy. Tak duże zainteresowanie akcją "Mama idzie na kawę" potwierdza potrzebę młodych mam do wychodzenia z domu, dzielenia się swoimi troskami, powrotu do miejskiego gwaru. Co ważne, Panie odwiedzając kawiarnie zobaczą, jak wiele z tych miejsc powstało z potrzeby samorealizacji innych kobiet, często również mam.
- Dobrze pamiętamy, jak same niedawno pragnęłyśmy odsapnąć choć na moment od cudu macierzyństwa. Uwielbiamy nasze dzieci, ale wiemy, jak ważna jest chwila oddechu od codzienności z małym dzieckiem - także dlatego same rok temu założyłyśmy kawiarnię, która dziś pęka w szwach. Wybranie się na symboliczną kawę było często nagrodą za dzień pełen matczynych obowiązków. Dlatego organizując akcję "Mama idzie na kawę" zachęcamy inne, wybrane lokale do wyciągnięcia ręki do młodych, często sfrustrowanych, rodziców. Do projektu dołączają kawiarnie otwarte na nowe prądy, czujne, wsłuchane w rytm miasta i wrażliwe na swoich gości. Razem chcemy pokazać mamom, że miasto nadal na nie czeka i że nigdy nie wolno zapominać o sobie - tłumaczą właścicielki modnej warszawskiej kawiarni "Kubek w Kubek", współorganizatora akcji.
Projekt wspierają małe polskie firmy oferujące rzeczy niebanalne i wyznaczające nowy kierunek w polskim designie. Są to marki kierujące swoją ofertę do kobiet i dzieci, tworzone często przez młode mamy. Inicjatywa ma być zachętą i inspiracją dla kobiet, by nie rezygnowały z siebie i swoich marzeń. Stając się mamą, kobieta może czerpać na nowo ze swego potencjału, odkrywając nowe, niezbadane dotąd ścieżki. Nie musi zamykać się w domu, a wyjście na symboliczną kawę może stać się impulsem do twórczych przemyśleń i wprowadzenia inspirujących zmian w życiu swoim i swojej rodziny.
"Mama idzie na kawę" to akcja społeczna skierowana do wszystkich mam (i tatusiów). Zasady są proste: od 15 maja do 15 czerwca, w wybranych kawiarniach i restauracjach w Warszawie i innych dużych miastach, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 18:00, każdy rodzic, który pojawi się z dzieckiem do lat 10, oraz kobiety w ciąży będą mogli napić się dowolnej kawy z 50% rabatem. Dodatkowo, otrzymają katalog pełen informacji o młodych polskich firmach tworzących wyjątkowe rzeczy dla dzieci. Katalog oraz pełna lista firm i kawiarni są dostępne na stronie www.mamaidzienakawe.pl.
Pomysłodawcą i inicjatorem akcji "Mama idzie na kawę" jest Agnieszka Czajkowska-Starzyk, właścicielka firmy Colorstories, a współorganizatorem akcji jest warszawska kawiarnia Kubek w Kubek.
Źródło: materiały prasowe