Warszawski ZTM wprowadza karty miejskie ze zdjęciem
Od 2 czerwca w Warszawie każdy będzie mógł
wyrobić kartę miejską ze swoim zdjęciem. W razie jej zgubienia lub
kradzieży Zarząd Transportu Miejskiego zwróci nam pieniądze za
niewykorzystaną część biletu.
W trakcie kontroli biletów, pasażerowie posługujący się spersonalizowanymi kartami nie będą musieli mieć przy sobie dowodu tożsamości. Obecnie w przypadku braku dokumentu ze zdjęciem, bilet na karcie miejskiej jest nieważny i w takiej sytuacji kontroler może wystawić wezwanie do zapłaty. Dokument tożsamości będą musiały mieć przy sobie osoby korzystające z biletów ulgowych.
W przyszłości, według ZTM, na Warszawskiej Karcie Miejskiej można będzie zakodować kolejne rodzaje biletów - m.in. trzy- i siedmiodniowe oraz dobowe.
Aby otrzymać nową kartę należy złożyć wniosek ze zdjęciem w jednym z Punktów Obsługi Pasażera ZTM. W formularzu pasażerowie muszą podać: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania z kodem pocztowym. Wypełniony formularz, wraz ze zdjęciem, można też wysłać pocztą lub e-mailem. Formularz będzie także umieszczony na stronie internetowej ZTM (www.ztm.waw.pl). Kartę spersonalizowaną będą też mogły wyrobić osoby, które mają prawo do bezpłatnych przejazdów.
Wymiana karty miejskiej na spersonalizowaną nie będzie obowiązkowa. W obiegu w dalszym ciągu będą funkcjonowały karty miejskie bez zdjęcia.
Pierwszy egzemplarz nowej karty będzie wydawany bezpłatnie. Pasażerowie, którym zmienią się dane osobowe umieszczone na karcie nie zapłacą również za jej duplikat. Będzie on bezpłatny także w przypadku, gdy karta zostanie uszkodzona nie z winy pasażera, a także po 10 latach od wydania pierwszej karty. W pozostałych sytuacjach, także w przypadku zgubienia lub kradzieży, za wyrobienie duplikatu pasażer będzie musiał zapłacić 10 zł.
Nowe bilety będzie można kodować m.in. w punktach obsługi pasażera ZTM przy ul. Senatorskiej, w automatach na stacjach metra, na każdej poczcie, w niektórych kioskach oraz na Dworcu Centralnym.