RegionalneWarszawaZły system informacji pasażerskiej i brak dostępności

Zły system informacji pasażerskiej i brak dostępności

Warszawskie węzły przesiadkowe są do poprawki - przekonuje Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Zły system informacji pasażerskiej i brak dostępności

22.04.2013 12:21

SISKOM udostępniło na swojej stronie analizę organizacji i funkcjonowania węzłów przesiadkowych na obszarze Warszawy, która została wykonana w 2010 roku przez WYG International.

Jak dowiadujemy się z analizy, inwentaryzacji poddano 46 węzłów przesiadkowych znajdujących się w granicach Warszawy. Są to przede wszystkim skrzyżowania ważnych dróg i tras komunikacji publicznej stanowiące najważniejsze węzły w sieci tworzącej infrastrukturę dla systemu transportu publicznego. Były to rejony stacji metra, najważniejszych stacji i dworców kolejowych, skrzyżowań tras tramwajowych i ważnych tras autobusowych, a także parkingi P+R.*__*

*Co wynika z przedstawionej analizy? Okazuje się, że powszechnym problemem jest brak dostępności dla rodziców z dziećmi w wózkach, rowerzystów, osób starszych i niepełnosprawnych. Szwankuje też system informacji pasażerskiej. Kłopoty z tym związane występują praktycznie we wszystkich węzłach przesiadkowych stolicy. *Do tego dochodzi fatalny stan nawierzchni chodników, brak odpowiednich wiat przystankowych, zbyt wąskie platformy przystankowe, zbyt duże odległości pomiędzy przystankami i utrudniające ruch elementy małej architektury (kosze na śmieci, słupki, budki, stragany).

Analiza pochodzi sprzed ponad dwóch lat, jednak od tego czasu niewiele się zmieniło - mimo, że badanie wykonywano w momencie trwania wielu inwestycji związanych z Euro 2012.

Gdzie jest najgorzej? Według ekspertów SISKOMu szybkiej poprawy wymagają przede wszystkim węzły przesiadkowe z koleją. W tym przypadku najwięcej do zrobienia mają PKP PLK, a nie władze miasta. *Wciąż nie ma np. bezpośredniego połączenie tunelowego przystanku PKP Śródmieście ze stacją metra Centrum. Bez takiego połączenia najważniejszy węzeł przesiadkowy w mieście jest niewygodny. *Kompeksowej przebudowy i dużych nakładów pieniężnych wymagają przede wszystkim dworce Wschodni i Zachodni. Odnowienie Dworca Warszawa Wschodnia przed Euro 2012 oraz plan zabudowy biurowcami okolic Dworca Zachodniego nie są projektami, które przyczyniły się lub przyczynią do usprawnienia czy usunięcia barier architektonicznych.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)