RegionalneWarszawaZ Zacisza na Białołękę metrem nie pojedziesz. "Stacja nie spełnia wymogów"

Z Zacisza na Białołękę metrem nie pojedziesz. "Stacja nie spełnia wymogów"

Zmiana planów w Ratuszu

Z Zacisza na Białołękę metrem nie pojedziesz. "Stacja nie spełnia wymogów"

20.04.2015 16:03

Ratusz zrezygnował z wymogu, by przy projektowaniu stacji C-19 Zacisze uwzględniono rozgałęzienie w stronę Zielonej Białołęki – informuje portal Transport Publiczny. Miejscy urzędnicy twierdzą, że ten przystanek nie jest przygotowany na taką możliwość.

Budowa kolejnych stacji II linii metra wystartuje w 2016 roku, a więc po około dwóch latach od zakończeniu centralnego odcinka tej nitki. W tym czasie prowadzona będzie procedura przetargowa i towarzyszące jej formalności.

Od grudnia 2014 roku Metro Warszawskie prowadzi konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej kolejnych stacji II linii metra – trzech na Targówku i Bródnie oraz dwóch na Bemowie (tzw. odcinek 3+2). Jednym z warunków konkursu było opracowanie takiej koncepcji stacji C-19 Zacisze, by jej konstrukcja umożliwiała w przyszłości odgałęzienia II linii metra w kierunku Białołęki.

Jednak Metro Warszawskie wykreśliło warunek o odgałęzieniu na Białołękę. – Zgodnie ze stanowiskiem zawartym w piśmie z dnia 23 marca 2015 roku Biuro Drogownictwa i Komunikacji dopuszcza wycofanie się z wymogu zapisanego w Regulaminie Konkursu o rozbudowie konstrukcji stacji C19 w kierunku Białołęki – informuje Cyryl Wojewódzki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego.

Co sprawiło, że koncepcja upadła? - Stacja jest najmniej przygotowana i adekwatna dla takiego odgałęzienia - mówi portalowi rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk i doaje, że przystanek zlokalizowany jest w sąsiedztwie domów jednorodzinnych w rejonie wąskiego pasa drogowego. taka realizacja "mogłaby oznaczać konieczność wyburzenia wielu nieruchomości prywatnych".

Ponadto chodzi też o dostępność funduszy unijnych. Dodatkowe projektowanie i uzyskiwanie kolejnych zgód wydłużyłoby cały proces oraz czas ukończenia inwestycji. Milczarczyk dodaje, że pomysł całkowicie nie upada, ale zależy to od rozwoju i zaludnienia Białołęki.

* II linia metra liczy obecnie siedem stacji*: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Uniwersytet-Nowy Świat, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński. Do 2019 roku mają powstać po trzy stację w kierunku zachodnim i wschodnio-północnym. Na Woli nowymi przystankami będą Wolska, Moczydło i Księcia Janusza, a na Targówku Szwedzka, Targówek I i Targówek II.

Do 2022 roku ma powstać jeszcze pięć stacji. Wola Park i Powstańców Śląskich na Woli/Bemowie oraz Zacisze, Kondratowicza i Bródno na Targówku. W planach i odległej przyszłości są stacje Lazurowa, Chrzanów i Karolin na Bemowie oraz odcinek wschodnio-południowy, który będzie składał się z sześciu przystanków: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Fieldorfa i Gocław oraz stacji postojowo-technicznej Kozia Górka.

Obraz
metrobiałołękaii linia metra
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)