Waszawskie marki pojadą do Cannes. Jest ich aż siedemnaście
Warszawa po raz kolejny weźmie udział w najbardziej prestiżowych w Europie targach inwestycyjnych.
28.02.2016 15:00
Jury konkursu „Sztuka użytkowa” wybrało 17 marek zaprojektowanych i wytworzonych w Warszawie, które w najbliższym czasie będą promowane w Polsce i za granicą. Gra memo, klocki, czy tablica okulistyczna to tylko niektóre z nich.
- Każdy udział Warszawy w zagranicznych targach inwestycyjnych to szansa na promocję miasta oraz naszego potencjału. Przedmioty sztuki użytkowej, które prezentujemy podczas międzynarodowych spotkań potwierdzają, że Warszawa jest miastem ludzi kreatywnych, z pasją i wyobraźnią – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Warszawskie gadżety wyłonione w pierwszej edycji konkursu „Sztuka Użytkowa” cieszyły się dużym zainteresowaniem w trakcie targów inwestycyjnych MIPIM w Cannes oraz EXPO REAL w Monachium. Dlatego laureaci kolejnej edycji konkursu promowani będą wraz z miastem również w 2016 roku. Na tegorocznych targach pojawią się m.in. drewniane Archiklocki Warszawskie Wieżowce, kolorowe gry Memo prezentujące widoki Warszawy, ciekawa i nietypowa tablica okulistyczna "Warszawa", notes ze zdjęciami miasta, magnesy i skarpetki, bransoletki w kształcie serca z grawerem dedykowanym Warszawie, i wyjątkowe perfumy o zapachu stworzonym specjalnie dla Warszawy. Wszystkie projekty zgłoszone w konkursie musiały być zaprojektowane i wyprodukowane w Warszawie.
Lista wyłonionych przedmiotów:
- Archiklocki Warszawskie Wieżowce – Fundacja Elewacja
- Gra Memo – Malu
- Książka Architekturki Powojenne Budynki Warszawskie – Muzeum Powstania Warszawskiego
- Koszulka Varsovie – Lana Nguyen
- Bransoletki – Lilou
- Perfumy, świece zapachowe, pałeczki zapachowe – Mo61
- Pudełko/świecznik – TCity
- Stojak na materiały promocyjne – Ogrodzenia Artystyczne Marcin Piłczyński
- Wycinanka, kartki – Hellowawa
- Tablica okulistyczna – No to ładnie
- Magnesy, kubki, zakładki, plakaty, pocztówki, notesy, buttony, wycinanki, skarpetki – Wars Sawa Design
- Notes – Warsaw Slow Design
- Spinacze – Warszawasza
- Multimedia – Pattern Recognition
- Lizak warszawski – Cukrowa Sowa
- Czekoladki – Manufaktura Czekolady
- Apaszki, breloki, kalejdoskop – Wide Vision
W dniach 15-18 marca Warszawa po raz kolejny weźmie udział w najbardziej prestiżowych w Europie targach inwestycyjnych Mipim 2016 w Cannes. Wyłonione w konkursie przedmioty będą promować stolicę wśród uczestników targów.