Warszawa. Rondo i pasy rowerowe. Pokazujemy, jak zmienia się Muranów
Zarząd Dróg Miejskich "poprawia" Muranów. Roboty obejmują ulicę Anielewicza, Esperanto czy Karmelicką. Pokazujemy efekty prac.
14.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:53
Jak przyznają stołeczni drogowcy, celem inwestycji było zniesienie barier dla rowerzystów.
"Założenie projektu jest takie, by na ulicy Anielewicza na odcinku między ulicami Okopową a Karmelicką, wyznaczyć po obu stronach jezdni pasy rowerowe. Ruch rowerowy nie będzie kolidował z ruchem pieszych. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo i przechodniów, i korzystających z dwóch kółek" – tłumaczy ZDM.
Warszawa. Muranów. Powstaje nowe rondo
Jednym z ważniejszych elementów przebudowy Muranowa jest stworzenie na skrzyżowaniu ulic Karmelickiej i Anielewicza nowego ronda. Okolica ta przed modernizacją nie należała do zbyt bezpiecznych, szerokie jezdnie zachęcały kierowców do szybkiej jazdy.
Na ten moment widoczny jest już pierwszy zarys ronda . Wyznaczona została tam też ścieżka rowerowa, która będzie jednokierunkowa. Pomysł ten został zaczerpnięty z Holandii.
"Wydzielona trasa na rondzie połączy się z jezdnią dzięki pasom rowerowym, które wyznaczymy po obu stronach ulicy Anielewicza w kierunku alei Jana Pawła II" – zapewniają drogowcy.
Ponadto zgodnie z planem tworzone są obustronne, jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerów na odcinku Okopowa-Karmelicka. Nie zaburzy to jednak ruchu drogowego, a kierowcy nie powinni odczuć zmian ze względu na dosyć szeroki układ jezdni Anielewicza.
Powstające ścieżki rowerowe połączą się z istniejącą infrastrukturą dla miłośników dwóch kółek przy ulicy Okopowej, Esperanto czy alei Jana Pawła II.