Warszawa. Ratusz wprowadza żeńskie formy nazw stanowisk
W Urzędzie m.st. Warszawy od 1 stycznia wprowadzona będzie możliwość stosowania żeńskich form nazw stanowisk pracowniczych.
Zmiana zostanie wprowadzona zgodnie z zapowiedzią prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.
- Poza wymienionymi w ustawie o pracownikach samorządowych stanowiskach takich jak sekretarka, telefonistka, praczka czy szwaczka wprowadzamy możliwość stosowania żeńskich form nazw wszystkich stanowisk w Urzędzie – poinformował stołeczny ratusz w komunikacie.
Od 1 stycznia 2021 r., Panie prezydentki, inspektorki, naczelniczki, burmistrzynie czy dyrektorki będą mogły posługiwać się żeńskimi formami nazw stanowisk w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Chodzi np. o strony internetowe i komunikaty prasowe, stopki wysyłanych e-maili, nagłówki pism urzędowych, wizytówki i tabliczki przydrzwiowe.
Nazwy stanowisk pracowników administracji samorządowej określone zostały Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. Dlatego w większości dokumentów kadrowych, a także w dokumentach o charakterze formalnym, takich jak decyzje administracyjne i inne dokumenty, których forma została określona przepisami prawa, będzie musiała być stosowana forma męska.
Urzędnicy zapowiedzieli też, że będą apelować o zmianę ustawy, tak aby żeńskie końcówki mogły być stosowane także na pieczątkach czy legitymacjach.