Warszawa. Metro. Tarcza TBM Maria rozpoczęła pracę na Bródnie
Rozpocząło się drążenie tunelu, łączącego powstającą stację Bródno ze stacją metra Trocka. W poniedziałek od wczesnych godzin porannych trwały prace, mające na celu rozruch wielotonowej maszyny TBM Maria. Postęp prac można na bieżąco śledzić w Internecie.
W połowie marca tarcze drążące Anna i Maria zostały opuszczone do szybów startowych na placu budowy przyszłej stacji Bródno. Od tamtej pory trwały przygotowania do rozpoczęcia pracy przez tarcze. Wszystkie systemy poddano testom. Elementy niezbędne do pracy zostały dostarczone i podłączone.
Pierwsza drążenie rozpoczęła tarcza Maria. Film z operacji rozruchu tarczy można zobaczyć na profilu Miasta Stołecznego Warszawy na Facebooku.
Postęp prac tarczy będzie można śledzić na stronie Metra Warszawskiego. Informacje o przebytym dystansie będą aktualizowane co piątek.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje. Stacja C19 roboczo nazywana „Zacisze” powstaje pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną. Stacja C20 „Kondratowicza” będzie umiejscowiona przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza. Stacja C21 „Bródno” powstanie przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej.
Połączą je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.
Wykonawca prac, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak na zrealizowanie inwestycji ma czas do września 2021 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.