Leo Express na trasie Warszawa-Kraków? Czeski przewoźnik chce rozbić monopol PKP
Wi-Fi, filmy, strefa dla dzieci, czyli czeski komfort na polskich torach. Spółka Leo Express, która już obsługuje kilka połączeń kolejowych na południu Polski, chce uruchomić nowe połączenie. Tym razem między Warszawą i Krakowem.
Czeski przewoźnik złożył już wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego i czeka na decyzję. Taką informacje podaje branżowy portal Rynek Kolejowy. Jeśli Leo Express dostanie zgodę na otwarty dostęp do trasy Warszawa-Kraków, może czekać nas rewolucja.
Monopol bowiem na to połączenie ma bowiem PKP Intercity. To najpopularniejsza i najbardziej dochodowa trasa polskiego przewoźnika.
Czesi chcą, żeby pierwsze pociągi między stolicą a Krakowem wyjechały na tory 12 grudnia 2020 roku. Leo Express chce zaproponować podróżującym 12 kursów, po sześć w każdą stronę każdego dnia. Połączenia byłyby realizowane przez pięć lat.
Leo Express informuje, że na trasie miałyby kursować pociągi serii 480 001 – 480 005 (Stadler Flirt). Składy te mają 237 miejsc siedzących: 6 w klasie 1+ "premium", 19 w klasie 1 "Business" oraz 212 w klasie 2 "Economy". Na pokładzie pociągów są również 2 miejsca dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Co czeka pasażerów w składach Leo Express? Możemy się spodziewać podobnych udogodnień, jak podczas podróży tanimi liniami lotniczymi. Im wcześniej kupimy bilet, tym mniej zapłacimy. W pociągach są takie udogodnienia jak m.in.: darmowe WiFi, strefa zabaw dla dzieci, gry planszowe, filmy, luksusowa sekcja premium, strefa ciszy, stoliki do pracy i gniazdka elektryczne.
- Mamy również zgodę na uruchomienie połączeń z Medyki do Czech - przypomniał Juraj Andrejka, rzecznik Leo Express.
Czeski przewoźnik zadebiutował w Polsce w lipcu 2018 roku. Wtedy uruchomili połączenie pomiędzy Pragą, Katowicami i Krakowem. Czas jazdy z Krakowa do Pragi to 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty.
Źródło: naszemiasto.pl
Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl