Warszawa Gdańska. Pracowity czas przed stacją kolejową
Wkrótce na dworcu i peronach kolejowych tej stacji pojawi się więcej podróżnych i więcej pociągów. Od 26 marca przebudowany węzeł przypomni sobie dawne czasy i przejmie ważne zadania komunikacyjne. I nie będzie to proces, który będzie naznaczony dyskomfortem prowizorki.
19.03.2021 19:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe zadania spadną na Warszawę Gdańską na czas przebudowy linii średnicowej. Podróżni nie muszą się obawiać wielkiego bałaganu - przebudowa stacji sprawi, że korzystanie z niej będzie wygodne.
Przed laty była to stacja węzłowa, pełniąca dużą rolę w przewozach pasażerskich dalekobieżnych i regionalnych. Po wybudowaniu Dworca Centralnego jej rola zmalała; służyła przejazdom regionalnym i przejęła na siebie ruch towarowy.
Od 2010 roku przechodzi sukcesywnie modernizacje. Pięć lat temu przebudowane zostały tory i dobudowano jeden peron.
To, że będzie musiała przejąć ruch kolejowy z powodu przebudowy linii średnicowej, wiadomo było już od kilku lat. Teraz na przebudowanej stacji będzie się zatrzymywało ponad 40 pociągów PKP Intercity.
Warszawa Gdańska nie będzie odosobniona w radzeniu sobie z nowymi obowiązkami - otwarta kilka dni temu stacja Warszawa Główna, również powracająca po latach emerytury do dawnej świetności, musi ją wspomóc.
Co ciekawe, na podróżnych czekają teraz miłe niespodzianki - nie będzie klasycznych schodów, a na perony transportować będą ruchome wjazdy i windy. Takich komfortowych dźwigów osobowych będzie sześć. Prowadzić będą na kładkę wschodnią i zachodnią, a dwie dodatkowe pojawią się od strony ulic Felińskiego i Kłopot.
Zakończenie prac modernizacyjnych przewidywane jest w 2023 roku. Inwestycja poprawi funkcjonalność stacji.