Warszawa Gdańska. Pracowity czas przed stacją kolejową
Wkrótce na dworcu i peronach kolejowych tej stacji pojawi się więcej podróżnych i więcej pociągów. Od 26 marca przebudowany węzeł przypomni sobie dawne czasy i przejmie ważne zadania komunikacyjne. I nie będzie to proces, który będzie naznaczony dyskomfortem prowizorki.
Nowe zadania spadną na Warszawę Gdańską na czas przebudowy linii średnicowej. Podróżni nie muszą się obawiać wielkiego bałaganu - przebudowa stacji sprawi, że korzystanie z niej będzie wygodne.
Przed laty była to stacja węzłowa, pełniąca dużą rolę w przewozach pasażerskich dalekobieżnych i regionalnych. Po wybudowaniu Dworca Centralnego jej rola zmalała; służyła przejazdom regionalnym i przejęła na siebie ruch towarowy.
Od 2010 roku przechodzi sukcesywnie modernizacje. Pięć lat temu przebudowane zostały tory i dobudowano jeden peron.
To, że będzie musiała przejąć ruch kolejowy z powodu przebudowy linii średnicowej, wiadomo było już od kilku lat. Teraz na przebudowanej stacji będzie się zatrzymywało ponad 40 pociągów PKP Intercity.
Warszawa Gdańska nie będzie odosobniona w radzeniu sobie z nowymi obowiązkami - otwarta kilka dni temu stacja Warszawa Główna, również powracająca po latach emerytury do dawnej świetności, musi ją wspomóc.
Co ciekawe, na podróżnych czekają teraz miłe niespodzianki - nie będzie klasycznych schodów, a na perony transportować będą ruchome wjazdy i windy. Takich komfortowych dźwigów osobowych będzie sześć. Prowadzić będą na kładkę wschodnią i zachodnią, a dwie dodatkowe pojawią się od strony ulic Felińskiego i Kłopot.
Zakończenie prac modernizacyjnych przewidywane jest w 2023 roku. Inwestycja poprawi funkcjonalność stacji.