RegionalneWarszawaW metrze zaplombują bramki awaryjne

W metrze zaplombują bramki awaryjne

Wszystko przez gapowiczów, którzy wchodzą na stacje bez biletów.

W metrze zaplombują bramki awaryjne

03.08.2015 13:30

ZTM zaplombuje bramki awaryjne na stacjach I linii metra. - W ten sposób chcemy uszczelnić system i zmniejszyć zjawisko jazdy na gapę - tłumaczy WawaLove.pl Igor Krajnow rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. W zamian za to, dla pasażerów z większym bagażem czy wózkami zostaną zamontowane specjalne, szersze bramki. - Jedna została już zainstalowana przy stacji Metro Politechnika. Jest w fazie testów - dodaje Krajnow.

Takie wejścia funkcjonują już na stacjach II linii. Szklane, wysokie skrzydła uniemożliwiają przeskakiwanie przez nie bez kasowania biletu. To niemal w zupełności eliminuje problem gapowiczów.

Niektórzy pasażerowie jeszcze nie wiedzą jak korzystać z nowego wejścia, ponieważ próżno szukać przy nim kasownika. Taką bramkę można otworzyć naciskając odpowiedni przycisk, o czym informuje instrukcja zawieszona tuż przy nim. Co prawda, przechodząc przez nową bramkę nie trzeba kasować biletu, ale za to działa przy niej elektroniczny system zliczania pasażerów. - Dzięki temu możemy dokładnie policzyć ilu pasażerów korzysta dziennie z metra- mówi Krajnow. Pozwoliło to również uszczelnić system wyjść awaryjnych - podwyższone zostały drzwi i zamontowano w nich samozamykacze. ZTM uzyskuje w ten sposób dokładne informacje o liczbie pasażerów i godzinach w jakich korzystają z metra. Po wprowadzeniu zmian liczba pasażerów korzystających z „kołowrotów” na stacji Politechnika wzrosła z ok. 11000 osób na dobę do prawie 20000 osób.

Warszawiacy kupują więcej biletów

O ile w pierwszym półroczu 2014 r. pasażerowie kupili ponad 36,3 mln wszystkich rodzajów biletów, o tyle w analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła do ponad 39,8 mln sztuk.

Ogromną popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które obecnie umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 14,5 mln sztuk w pierwszym półroczu 2014 roku do ok. 16,6 mln sztuk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku. Rośnie także popularność biletów długookresowych. W pierwszym półroczu 2014 r. pasażerowie kupili 1,7 mln kontraktów 30- oraz ponad 560 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresie tego roku sprzedaż wzrosła (odpowiednio) do 1,9 mln i prawie 630 tys. kontraktów.

To efekt nie tylko wzrostu liczby pasażerów komunikacji miejskiej, ale również zwiększenia ich dostępności. W marcu bieżącego roku ZTM uruchomił 4 nowe Punkty Obsługi Pasażerów na wybranych stacjach II linii metra. W lipcu otwarty został kolejny punkt – w Centrum Handlowym Blue City. Systematycznie uruchamiane są również nowe biletomaty. To także efekt uszczelnienia systemu biletowego. Dzięki wprowadzeniu zabezpieczeń na karcie wyeliminowana została możliwość nielegalnego kodowania biletów.

Obraz
metrobiletyii linia metra
Zobacz także
Komentarze (0)