Trwa ładowanie...

To już trzy lata Warszawa 19115. Korzystał z niego co drugi warszawiak

Od początku działania Warszawa 19115 przyjętych zostało blisko 900 000 zgłoszeń.

To już trzy lata Warszawa 19115. Korzystał z niego co drugi warszawiak
d499ycg
d499ycg

4 listopada minęły trzy lata od kiedy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 służy i pomaga mieszkańcom. Wszystkich przyjętych spraw jest już blisko 900 000. Najwięcej, bo aż 580 000 było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje oraz inicjatywy warszawiaków.

Warszawa, obok Berlina, Londynu czy Nowego Jorku, ma centrum kontaktu z mieszkańcami, które wykorzystuje nie tylko tradycyjne formy komunikacji jak telefon. Uruchomione zostały też aplikacja mobilna i strona internetowa z możliwością zgłoszenia spraw przez portal, czat lub e-mail. W ten sposób warszawiacy mogą załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

Od początku działania Warszawa 19115 przyjętych zostało blisko 900 000 zgłoszeń, czyli statystycznie co drugi warszawiak kontaktował się z urzędem przez centrum. Najwięcej, bo aż 580 000 było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje oraz inicjatywy mieszkańców. W tym roku do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 wszystkimi kanałami kontaktu dziennie wpływa ok. 1500 zgłoszeń.

Sprawy, z jakimi mieszkańcy najczęściej zgłaszają się do Warszawa 19115, to pytania o komunikację miejską, o sprawy urzędowe oraz zgłoszenia interwencyjne, takie jak źle zaparkowane samochody, nielegalne wysypiska, czy uszkodzenia jezdni i zieleni. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja jest monitorowana do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

W trakcie 3 lat funkcjonowania Warszawa 19115 do kontaktu z urzędem mieszkańcy najczęściej wybierali telefon – to 82% wszystkich zgłoszeń. A wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 92 843 godzin.

d499ycg

W ostatnim roku na popularności bardzo zyskuje aplikacja mobilna Warszawa 19115 – wykorzystywanie tej drogi komunikacji wzrosło o prawie 250% w stosunku do 2015 roku. W aplikacji można także zgłosić swój pomysł na zmiany w mieście, a przez zakładkę Budżet Partycypacyjny zapoznać się z dotychczasowymi projektami oraz włączyć się do wyborów w kolejnych edycjach budżetu.

d499ycg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d499ycg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj