RegionalneWarszawaTo już trzy lata Warszawa 19115. Korzystał z niego co drugi warszawiak

To już trzy lata Warszawa 19115. Korzystał z niego co drugi warszawiak

Od początku działania Warszawa 19115 przyjętych zostało blisko 900 000 zgłoszeń.

To już trzy lata Warszawa 19115. Korzystał z niego co drugi warszawiak
Karolina Kołodziejczyk

4 listopada minęły trzy lata od kiedy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 służy i pomaga mieszkańcom. Wszystkich przyjętych spraw jest już blisko 900 000. Najwięcej, bo aż 580 000 było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje oraz inicjatywy warszawiaków.

Warszawa, obok Berlina, Londynu czy Nowego Jorku, ma centrum kontaktu z mieszkańcami, które wykorzystuje nie tylko tradycyjne formy komunikacji jak telefon. Uruchomione zostały też aplikacja mobilna i strona internetowa z możliwością zgłoszenia spraw przez portal, czat lub e-mail. W ten sposób warszawiacy mogą załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

Od początku działania Warszawa 19115 przyjętych zostało blisko 900 000 zgłoszeń, czyli statystycznie co drugi warszawiak kontaktował się z urzędem przez centrum. Najwięcej, bo aż 580 000 było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje oraz inicjatywy mieszkańców. W tym roku do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 wszystkimi kanałami kontaktu dziennie wpływa ok. 1500 zgłoszeń.

Sprawy, z jakimi mieszkańcy najczęściej zgłaszają się do Warszawa 19115, to pytania o komunikację miejską, o sprawy urzędowe oraz zgłoszenia interwencyjne, takie jak źle zaparkowane samochody, nielegalne wysypiska, czy uszkodzenia jezdni i zieleni. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja jest monitorowana do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

W trakcie 3 lat funkcjonowania Warszawa 19115 do kontaktu z urzędem mieszkańcy najczęściej wybierali telefon – to 82% wszystkich zgłoszeń. A wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 92 843 godzin.

W ostatnim roku na popularności bardzo zyskuje aplikacja mobilna Warszawa 19115 – wykorzystywanie tej drogi komunikacji wzrosło o prawie 250% w stosunku do 2015 roku. W aplikacji można także zgłosić swój pomysł na zmiany w mieście, a przez zakładkę Budżet Partycypacyjny zapoznać się z dotychczasowymi projektami oraz włączyć się do wyborów w kolejnych edycjach budżetu.

Źródło: ZTM

Obraz
warszawaportalcentrum
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)