RegionalneWarszawaPotężny zastrzyk unijnej gotówki dla Tramwajów Warszawskich. Poznaliśmy plany rozbudowy

Potężny zastrzyk unijnej gotówki dla Tramwajów Warszawskich. Poznaliśmy plany rozbudowy

Na stołecznych torach pojawią się nowe tramwaje

Potężny zastrzyk unijnej gotówki dla Tramwajów Warszawskich. Poznaliśmy plany rozbudowy

Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie projektu „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru”. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Jego realizacja jest zaplanowana na lata 2016-2020. Koszt całkowity to 234 mln zł, a planowana kwota dofinansowania wyniesie 114 mln zł.

Jak informuje ratusz, w ramach projektu powstaną trasy tramwajowe w ciągu ul. Kasprzaka (od ul. Wolskiej do ul. Skierniewickiej) oraz w ul. Światowida (na odc. Mehoffera – Winnica w rejonie ul. Leśnej Polanki) o łącznej długości 4,49 km. Zostanie również zakupionych 10 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych o długości do 33 metrów, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażonych m.in. w klimatyzację i biletomaty.

Urzędnicy informują też, że trasa w ciągu ul. Kasprzaka (od ul. Wolskiej o ul. Skierniewickiej) będzie przebiegała wydzielonym torowiskiem, częściowo w wykopie (na poziomie -1). Projekt zakłada także przeniesienie torowiska tramwajowego w ul. Wolskiej (na odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka) w pas dzielący jezdnie. Zostaną wybudowane trzy zespoły przystankowe (przy skrzyżowaniach z ul. Ordona, al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Płocką) oraz odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka, a istniejący zespół Reduta Wolska zostanie przebudowany (rozebrany i ponownie wybudowany na poziomie -1). Podstacje trakcyjne, niezbędne do zasilenia nowej trasy tramwajowej zostaną zmodernizowane. Postaną też pochylnie lub windy, które zwiększą dostępność do nowych przystanków tramwajowych (na poziomie -1). Istniejące przejście podziemne zostanie wyremontowane.

Na większości trasy tramwajowej w ul. Światowida (na odcinku Mehoffera – Winnica – rejon ul. Leśnej Polanki) będzie zielone torowisko. Zostanie wybudowana jedna podstacja trakcyjna, powstaną także dwa zespoły przystankowe na odcinku Mehoffera – Nowodwory (dwie platformy przystankowe na skrzyżowaniu Światowida / Stefanika oraz dwie na skrzyżowaniu Światowida / Ordonówny) i zespół na trasie do ul. Leśnej Polanki.

Na obu trasach tramwajowych zostanie wprowadzony priorytet dla tramwajów a na przystankach pojawią się tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)