RegionalneWarszawaPojawi się ponad 200 napisów przed pasami. Nowa akcja społeczna

Pojawi się ponad 200 napisów przed pasami. Nowa akcja społeczna

Miasto Stołeczne Warszawa, Tramwaje Warszawskie i Zarząd Dróg Miejskich ruszyły z kolejną odsłoną kampanii Bądźmy Razem Bezpieczni. "Odłóż smartfon i żyj" - takie napisy pojawiły się przed pasami w pobliżu warszawskich szkół.

Pojawi się ponad 200 napisów przed pasami. Nowa akcja społeczna
Źródło zdjęć: © um.warszawa | um.warszawa

04.10.2018 | aktual.: 04.10.2018 13:47

Miasto od paru lat walczy z uzależnieniem od smartfonów, które przyczynia się do zwiększania wypadków na drogach. Od czwartku Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich rozpoczęły znakowanie przejść dla pieszych w okolicy ponad 200 stołecznych szkół. W ciągu dwóch tygodni przed zebrami pojawią się duże napisy z hasłem „Odłóż smartfon i żyj”.

Akacja ma poprawić czujność warszawiaków przed przejściami, zwłaszcza tych, którzy na co dzień spacerują po ulicach z telefonami w dłoni.

Obraz
© um.warszawa | um.warszawa

Działania Tramwajów Warszawskich zostały ukierunkowane m.in. na zagrożenia związane z korzystaniem ze smartfonów podczas pokonywania przejść dla pieszych. - Miliony warszawiaków za pośrednictwem mediów oraz portali społecznościowych poznały prawdę o zagrożeniach jakie niesie ze sobą brak ostrożności. Staraliśmy się uświadomić ludzi, że bezpieczeństwo jest najważniejsze, bo życie mamy jedno - tłumaczył Wojciech Bartelski, prezes zarządu Tramwajów Warszawskich.

Podczas tej kampanii, miasto chce zwrócić uwagę na problem wśród młodzieży ze szkół. - Dlaczego akurat przejścia przy szkołach? Odpowiedź jest prosta, z naszych obserwacji wynika, że grupą najbardziej narażoną na niebezpieczeństwo towarzyszące użytkowaniu smartfonów podczas przechodzenia przez pasy jest właśnie młodzież - ocenił Bartelski.

W czerwcu bieżącego roku, podczas X edycji kampanii "Bądźmy Razem Bezpieczni", przedstawiono na krótkim, bo zaledwie 10-sekundowym spocie kompilację dramatycznych wypadków z udziałem pieszych wpatrzonych w ekrany telefonów. Oprócz tego krótkiego wideo opublikowano także relacje kierowców tramwajów oraz nawiązującą do serialu "The Walking Dead" scenkę, gdzie głównymi bohaterami są pasażerowie-zombie.

Tramwaje Warszawskie rozpoczęły kampanię w 2009 roku. Na przestrzeni kolejnych 9 lat liczba wypadków z udziałem pieszych oraz samochodów na warszawskich torowiskach zmniejszyła się o ponad 30%.

Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)