Patryk Jaki w Madrycie. Spotyka się ze specjalistami od budowy metra
Patryk Jaki w ramach rundy spotkań zagranicznych spotka się w poniedziałek z byłym burmistrzem stolicy Hiszpanii. Rozmowa ma być poświęcona przede wszystkim wymianie doświadczeń w budowie metra.
José María Álvarez del Manzano y López del Hierro pełnił funkcję burmistrza w latach 1991-2003; w trakcie jego rządów kolej podziemna w Madrycie rozwijała się w rekordowym tempie. Podobne plany ma Patryk Jaki, który zapowiedział po wyborach budowę dwóch kolejnych linii metra w Warszawie. To możliwe?
Burmistrz hiszpańskiej stolicy „w jedną kadencję budował ok. 50 km metra. PO w Warszawie buduje w zawrotnym tempie ok. 3 km na jedną kadencję” – napisał na Facebooku kandydat na prezydenta Warszawy. Swój wpis opatrzył hasztagiem - #NieMówcieŻeSięNieDa.
293 km i 300 stacji
W latach 1995-1999 w Madrycie oddano do użytku aż 56 km nowych tuneli i 37 stacji. Stolica Hiszpanii ma jeden z największych systemów podziemnej kolei na świecie.
Jak można przeczytać na stronie internetowej madryckiego metra, jego sieć ma obecnie 293 km i 300 stacji i wciąż się rozwija. „Nad tym, żeby ponad 2 miliony osób mogły korzystać z codziennych przejazdów w najbardziej komfortowy, szybki i bezpieczny sposób, pracuje ponad 7 tys. pracowników metra” – wskazano na stronie www.metromadrid.es
Pierwsza linia w 1919 roku
Poniedziałkowe spotkanie Patryka Jakiego ma być poświęcone wymianie doświadczeń z Hiszpanami, zaliczającymi się do światowej czołówki liderów w dziedzinie budowy podziemnej infrastruktury kolejowej. Metro w Madrycie oficjalnie otwarto w 17 października…. 1919 roku.
Najstarsza, pierwsza linia, liczyła 3,48 km i miała 8 stacji. Przejazd całej trasy zajmował 10 minut.