RegionalneWarszawaNie skończą II linii metra do 2020 roku?

Nie skończą II linii metra do 2020 roku?

Za pieniądze UE z budżetu przewidzianego na lata 2014-2020 uda się zbudować jedynie trzy stacje na Targówek i trzy na daleką Wolę - dowiedzieli się radni z miejskiej komisji infrastruktury

Nie skończą II linii metra do 2020 roku?

16.10.2013 09:35

Do niedawna ratusz zakładał, że pieniędzy wystarczy na całą II linię metra - od Woli po Targówek . Jak powiedział stołecznym radnym Jerzy Kulik, dyrektor miejskiego Biura Rozwoju Miasta, za pieniądze z nowego budżetu unijnego na lata 2014-2020 prawdopodobnie uda się rozbudować II linię metra jedynie o sześć stacji - trzy na Targówku i trzy na dalekiej Woli.

W skrócie ta rozbudowa nazwana została "3+3". Jak mówi Kulik, jest mało prawdopodobne, aby w nowym budżecie znalazły się pieniądze na więcej stacji. Obecnie trwa projektowanie tych stacji.

Ta wiadomość jest sporym rozczarowaniem dla wielu warszawiaków - szczególnie, że do niedawna władze miasta zapewniały, iż za pieniądze z nowego budżetu UE uda się ukończyć całą II linię. -* Dziś w programie II linia metra jest ujęta jako oddzielny projekt. Zakładamy, że jest to obietnica finansowania w nowej perspektywie - mówił jeszcze we wrześniu tego roku Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy*(źródło:www.transport-publiczny.pl).

Dokończenie II linii metra to jest projekt, który zamierzamy finansować w następnym budżecie w latach 2014-2020. Ten projekt będzie wpisany z nazwy na listę projektów przeznaczonych do dofinansowania - obiecywała niedawno minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska ( czytaj więcej ).

Co na to Hanna Gronkiewicz-Waltz? Dziś Prezydent Warszawy na swoim profilu na Facebooku opublikowała następujący komentarz:

"Rozbudowa II linii metra w kierunku wschodnich i zachodnich obrzeży miasta, obejmująca wszystkie stacje, jak i horyzont czasowy sięgający 2022 r., pozostaje priorytetem dla miasta. Od kilkunastu miesięcy osobiście nadzoruję kwestię środków, na jakie może liczyć Warszawa z kolejnego budżetu unijnego. Zapewnienie dofinansowania dla wariantu 3+3 potwierdziła już m.in. minister Elżbieta Bieńkowska – tych pieniędzy możemy być pewni i mamy zapewnione w budżecie środki na przygotowanie tych prac. To pozwala mieć pewność realizacji tego zakresu. O kolejnych pieniądzach rozmawiamy. Zakończenie budowy całej II linii podziemnej kolejki ma kluczowe znaczenie dla Warszawy i obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra*". *

Trzymamy Panią Prezydent za słowo.


Obraz
metroreferendumbudżet ue
Zobacz także
Komentarze (0)