Trwa ładowanie...

Najczęściej do teatru. Tak warszawiacy korzystają z oferty kulturalnej stolicy

Dla co czwartego warszawiaka udział w wydarzeniach kulturalnych to najchętniej wybierana forma spędzania wolnego czasu

Najczęściej do teatru. Tak warszawiacy korzystają z oferty kulturalnej stolicy
d12wwlh
d12wwlh

Ogłoszono wyniki badania publiczności instytucji kultury. Ich celem było sprawdzenie, jaka publiczność korzysta z oferty kulturalnej stolicy. Wyniki mają służyć realizacji Programu Rozwoju Kultury, którego celem jest zwiększenie uczestnictwa mieszkańców Warszawy w życiu kulturalnym.

- Chcemy zrozumieć tę publiczność, a także osoby, które nie uczestniczą w kulturze - bo jest jakiś rezerwuar ludzi, którzy są na marginesie - i badanie pomoże nam to zrobić - mówił dyrektor Biura Kultury m.st. Warszawy, Tomasz Thun-Janowski podczas spotkania w stołecznym Domu braci Jabłkowskich.

Zgromadzone informacje dotyczą: uczestnictwa w wybranych wydarzeniach, profilu publiczności, źródeł informacji o wydarzeniach, motywacji, a także stopnia zadowolenia z poszczególnych wydarzeń. Mają posłużyć zwiększeniu popularności wydarzeń kulturalnych wśród mieszkańców stolicy.

- Badanie może mieć znaczenie dla programowania wydarzeń w instytucjach. Mam nadzieję, że takie wnioski będziemy w stanie z niego wyciągnąć. Będzie miało znaczenie dla działań marketingowych, podejmowanych przez instytucje - wyjaśnił Thun-Janowski, zastrzegając jednocześnie: - To nie jest tak, że wymodelowaliśmy sobie jakiś rodzaj mieszkańca czy uczestnika i teraz próbujemy wszelkimi sposobami go wytworzyć.

d12wwlh

Jak wynika z badań, warszawskie instytucje kulturalne cieszą się bardzo dobrą opinią pod względem infrastruktury.

Dla co 4 respondenta udział w wydarzeniach kulturalnych to najchętniej wybierana forma spędzania wolnego czasu. Spośród różnych form uczestnictwa, publiczność najczęściej wybierała teatr. W ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie na spektaklu teatralnym w Warszawie było 65 proc. respondentów. Poza Warszawą badani najczęściej odwiedzali muzea i wystawy (31 proc.) lub wybierali koncerty (28 proc.).

Badane osoby najczęściej posiadały wykształcenie średnie (31 proc.) lub wyższe (38 proc.). Były to osoby pracujące (60 proc.) lub uczące się (18 proc.). Publiczność warszawskich instytucji kultury to osoby w stosunkowo dobrej sytuacji materialnej – 60 proc. badanych zadeklarowało, że powodzi im się raczej dobrze lub bardzo dobrze.

Najpopularniejszym źródłem informacji o wydarzeniach są znajomi oraz rodzina (39 proc.). Nieco mniej popularnym źródłem był internet (19 proc.). Rzadziej wymieniano prasę (7 proc.) i plakaty.

d12wwlh

Blisko połowa badanych (49 proc.) zdecydowała się na udział w wydarzeniu, co najmniej tydzień wcześniej. Nieco ponad dwie trzecie badanych (65%) chce otrzymywać informacje o planowanych wydarzeniach minimum tydzień wcześniej.

Badanie przeprowadzono ankietując ludzi wychodzących z wydarzeń w placówkach kulturalnych biorących udział w badaniu. Były to m.in.: teatry (Nowy, Komedia, Ateneum, Dramatyczny, Kwadrat, Roma, Narodowy, Ochoty, Powszechny, Rampa, Studio, Syrena, Współczesny, TR Warszawa, Wielki); muzea (Etnograficzne, Historii Żydów Polskich POLIN, Karykatury, Narodowe, Powstania Warszawskiego, Sztuki Nowoczesnej, Pragi)
; CSW Zamek Ujazdowski, Dom Spotkań z Historią; „Zachęta", Zamek Królewski, Filharmonia Narodowa, Centrum Nauki Kopernik, a także ZOO.

Łącznie przeprowadzono 5098 wywiadów.

d12wwlh
d12wwlh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d12wwlh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj