RegionalneWarszawaNa Trakcie Królewskim pojawi się system monitorowania ruchu. "Pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej"

Na Trakcie Królewskim pojawi się system monitorowania ruchu. "Pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej"

"Na razie obejmą odcinek Nowego Światu od ul. Smolnej do ul. Świętokrzyskiej"

Na Trakcie Królewskim pojawi się system monitorowania ruchu. "Pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej"

06.04.2016 10:24

Rozpoczynamy testy urządzeń, które będą mogły automatycznie kontrolować wjeżdżające pojazdy - poinformował Zarząd Dróg Miejskich. To odpowiedź na nagminne łamanie zakazu jazdy Traktem Królewskim

Testy odbywają się w ramach inicjatywy Klastra ITS (Inteligentnych Systemów Transportowych), przy udziale Politechniki Warszawskiej i Kapsch Telematic Services. - Na razie obejmą odcinek Nowego Światu od ul. Smolnej do ul. Świętokrzyskiej - informują urzędnicy. I dodają, że to pierwsze takie rozwiązanie w Europie Środkowo-Wschodniej.

Urządzenie rejestruje dane z dwóch tzw. wirtualnych bram. Pierwsza to zestaw kamer , które będą odczytywały tablice rejestracyjne pojazdów i porównywały te dane z bazą zezwoleń wydanych przez ZDM. Druga to urządzenia stojące na chodniku. - Są wkomponowane w wystrój Traktu Królewskiego, zgodnie z wytycznymi Konserwatora Zabytków - podkreślają urzędnicy dodając, że kamery będą zamontowane na słupach oświetleniowych, a wygląd pozostałego sprzętu "będzie dostosowany do małej architektury Traktu Królewskiego".

Obniżenie emisji spalin

Centralną część systemu stanowi serwer z oprogramowaniem obsługującym bazę danych pojazdów z identyfikatorem TK oraz zarządzającym wydawaniem takich identyfikatorów, nadawaniem uprawnień i personalizacją wydanych zezwoleń. Dane do tego serwera będą przesyłane za pomocą sieci komórkowej.

Testy potrwają pół roku. Po tym okresie będzie można ocenić przydatność takich rozwiązań do stosowania w polskich miastach: nie tylko w przypadku stref zabytkowych (jak Trakt Królewski), ale także do kontroli i egzekwowania zakazu wjazdu pojazdów ciężkich do poszczególnych stref miasta. W przyszłości będą mogły być podstawą do nakładania mandatów.

ZDM dodaje, że takie systemy działają z powodzeniem w innych europejskich miastach, np. we Włoszech, w których jest ich aż

  1. Efektem ich działań jest znaczne obniżenie emisji spalin i zanieczyszczeń .
Obraz
Obraz
testyczujnikipozwolenie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)